AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Film. gag. pixilace - film 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109FGP2 ZK 3 4/T česky letní
Garant předmětu:
Jakub WÁGNER
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jakub WÁGNER
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Předmět seznamuje studenty s vyjadřovacími prostředky filmu tak, jak se proměňovaly od počátků němého filmu až do současnosti, s přihlédnutím k nejmasovějšímu médiu - televizi a různým žánrům a technologiím ( hraný film, animovaný film, dokumentární film apod.) Po ukončení ročního cyklu by měli studenti získat přehled o specifice filmové tvorby odlišné od tvorby divadelní a být schopni verbálně definovat své inscenační záměry jako jednoduchý scénář. Rozdíl mezi filmem a divadlem ve způsobu sdělování.

Seznámit se s filmovou tvorbou v průběhu 20.století do současnosti a jeho složkami, jako je námět,literární scénář, technický scénář ;

Pochopit rozdíl mezi Předmět seznamuje studenty s vyjadřovacím prostředky filmu tak, jak se proměňovaly od počátků němého filmu až do současnosti, s přihlédnutím k nejmasovějšímu médiu - televizi a různým žánrům a technologiím ( hraný film, animovaný film, dokumentární film apod.) Po ukončení ročního cyklu by měli studenti získat přehled o specifice filmové tvorby odlišné od tvorby divadelní a být schopni verbálně definovat své inscenační záměry jako jednoduchý scénář. Rozdíl mezi filmem a divadelní tvorbou ve způsobu sdělování.

Seznámit se s filmovou tvorbou v průběhu 20.století do současnosti a jeho složkami, jako je námět,literární scénář, technický scénář. ;

Seznámit se s jednotlivými složkami filmového díla;

Inspirovat studenty k vlastní tvorbě.

Forma studia:

- seminář

- natáčení

- rozbor a reflexe tvorby

Předpoklady a další požadavky:

Kreativita a schopnost reflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Bez údaje.

Obsah kurzu:

1.Námět, scénář:

-cesta od nápadu k námětu,

-filmová povídka

-literární a technický scénář

- různé přístupy ke scénáři, k herci.

2.Režie:

-definice režie

-různé přístupy režiséra a spolupráce režiséra, s autorem scénáře

-vztah ke kameramanovi

- různé přístupy ke scénáři, k herci.

3.Kamera:

-kamera jako nástroj

-součinnost kameramana s režisérem

-fotografický obraz, osvětlení

-velikost záběru, pohyb kamery, osa

- velikosti záběrů, pohyby kamery a p.

4.Střih:

-montáž a její druhy

-paralelní děje

-interpunkce ve filmu,

Střih - historie montáže, současný střih, způsoby vazby záběrů ap.

5.Zvuk ve filmu:

-hudba, komponovaná hudba

-zvuky, reálné zvuky

-synchrony

-postsynchrony

-mixáž

Zvuk a hudba - reálné zvuky, postsynchrony, asociativní hudba a zvuky ap.

Dnešní praxe při natáčení

Dokumentární film a jeho současnost

Animovaný film - typy - pixilace.

Doporučená nebo povinná literatura:

Plažewski J.: Filmová řeč

Roček Jaroslav: Filmová tvorba, řemeslo

Kerr Walter: Jak napsat hru

Chaplin Charles: Můj životopis

Skripta FAMU

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Natáčení vlastních námětů studentů v různých lokalitách s odborným vedením a přílušnou technikou.

Hodnoticí metody a kritéria:

Zápočet bude udělen na základě účasti na semináři a vypracování závěrečné práce.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Bez údaje.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet109FGP2.html