Film. gag. pixilace - film 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109FGP2 | ZK | 3 | 4/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jakub WÁGNER
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jakub WÁGNER
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět seznamuje studenty s vyjadřovacími prostředky filmu tak, jak se proměňovaly od počátků němého filmu až do současnosti, s přihlédnutím k nejmasovějšímu médiu - televizi a různým žánrům a technologiím ( hraný film, animovaný film, dokumentární film apod.) Po ukončení ročního cyklu by měli studenti získat přehled o specifice filmové tvorby odlišné od tvorby divadelní a být schopni verbálně definovat své inscenační záměry jako jednoduchý scénář. Rozdíl mezi filmem a divadlem ve způsobu sdělování.
Seznámit se s filmovou tvorbou v průběhu 20.století do současnosti a jeho složkami, jako je námět,literární scénář, technický scénář ;
Pochopit rozdíl mezi Předmět seznamuje studenty s vyjadřovacím prostředky filmu tak, jak se proměňovaly od počátků němého filmu až do současnosti, s přihlédnutím k nejmasovějšímu médiu - televizi a různým žánrům a technologiím ( hraný film, animovaný film, dokumentární film apod.) Po ukončení ročního cyklu by měli studenti získat přehled o specifice filmové tvorby odlišné od tvorby divadelní a být schopni verbálně definovat své inscenační záměry jako jednoduchý scénář. Rozdíl mezi filmem a divadelní tvorbou ve způsobu sdělování.
Seznámit se s filmovou tvorbou v průběhu 20.století do současnosti a jeho složkami, jako je námět,literární scénář, technický scénář. ;
Seznámit se s jednotlivými složkami filmového díla;
Inspirovat studenty k vlastní tvorbě.
- Forma studia:
-
- seminář
- natáčení
- rozbor a reflexe tvorby
- Předpoklady a další požadavky:
-
Kreativita a schopnost reflexe.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Bez údaje.
- Obsah kurzu:
-
1.Námět, scénář:
-cesta od nápadu k námětu,
-filmová povídka
-literární a technický scénář
- různé přístupy ke scénáři, k herci.
2.Režie:
-definice režie
-různé přístupy režiséra a spolupráce režiséra, s autorem scénáře
-vztah ke kameramanovi
- různé přístupy ke scénáři, k herci.
3.Kamera:
-kamera jako nástroj
-součinnost kameramana s režisérem
-fotografický obraz, osvětlení
-velikost záběru, pohyb kamery, osa
- velikosti záběrů, pohyby kamery a p.
4.Střih:
-montáž a její druhy
-paralelní děje
-interpunkce ve filmu,
Střih - historie montáže, současný střih, způsoby vazby záběrů ap.
5.Zvuk ve filmu:
-hudba, komponovaná hudba
-zvuky, reálné zvuky
-synchrony
-postsynchrony
-mixáž
Zvuk a hudba - reálné zvuky, postsynchrony, asociativní hudba a zvuky ap.
Dnešní praxe při natáčení
Dokumentární film a jeho současnost
Animovaný film - typy - pixilace.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Plažewski J.: Filmová řeč
Roček Jaroslav: Filmová tvorba, řemeslo
Kerr Walter: Jak napsat hru
Chaplin Charles: Můj životopis
Skripta FAMU
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Natáčení vlastních námětů studentů v různých lokalitách s odborným vedením a přílušnou technikou.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Zápočet bude udělen na základě účasti na semináři a vypracování závěrečné práce.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Bez údaje.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pantomima (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)