Základy autorské tvorby 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
109ZAT1 | ZK | 9 | 8/T | zimní |
- Garant předmětu:
- Adam HALAŠ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Miroslava ČECHOVÁ, Adam HALAŠ, Boris HYBNER
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Základy autorské tvorby: hledání a objevení vlastních témat, natáčení procesu a převední do filmového tvaru. Tvorba vlastního kostýmu, zvuku a hudby, režírování spoluhráče a ve všech složkách usilovat o orchestraci výrazových prostředků se záměrem na grotesknost a komičnost.
Hledání vlastního směřování osobního a originálního vkladu.
Prohloubení teoretických vědomostí, zejména z cizojazyčné literatury a filmů národního filmového archivu.
Cílem je, na základě zkušenosti předané vytvořiti nový tvar - původní, evtl. celovečerní, autorskou inscenaci ve zvoleném stylu s novými, originálními prvky.
- Forma studia:
-
Praktická výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Fyzické a pohybové předpoklady.
2. Teoretické znalosti dramaturgie autorské tvorby.
3. Kreativita a aktivní zapojení se do autorského procesu.
4. Praktické znalosti akrobatických, artistických a tanečních technik.
5. Schopnost analýzy a reflexe.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Bez údaje.
- Obsah kurzu:
-
Behem výuky budou studenti vedeni od prvotniho seznameni s tematem, pres vytvoreni scenare, dramaturgie, rezijniho konceptu az ke konceptu samotneho interpretacniho vykonu.
Postup:
1. Rozbor literarni predlohy
Zde se zamerime na dvoji kontext: a) kontext hry (interpretace), b) kontext soucasny
reinterpretaci zadaneho tematu. Dale na vyber prostredku, rozdeleni do scen, urceni zakladni obsahove linie.
2. Vyber textoveho materialu
Dve funkce: a) text, ktery bude slouzit jako zdroj pro telesny material b)zadany textovy material, ktery bude hlasove prezentovan
3. Vytvoreni telesneho materialu
Zadane telesne kombinace, ktere se budou vyznamotvorne transformovat
4.Konkretni prace na vystavbe pripravnych etud na zaklade textoveho a telesneho materialu
5. Vytvoreni charakteru - vedeni a vyvoj postavy
6. Dramaturgicka vystavba celku, prace s dynamikou a rytmem
Vystupem budou kratke autorske solove etudy kazdeho studenta.
Behem cele prace bude kladen duraz na praci s naznakem. Naznak by nemel plnit pouze funkci zkratky, nybrz by mel o skutecnosti vypovidat neco navic. Cilem je nalezt co mozna nejvyssi variabiltu co nejmensiho mnozstvi prostredku.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Vít Hrubín: Struktura filmového gagu.
Václav Havel: Anatomie gagu.
Petr Král: Morálka šlehačkových dortů.
Michael Hanisch: Dodnes rozesmávají miliony.
Jordan Chimet: Hrdinové, fantomy a myši.
Charlie Chaplin: Můj životopis.
Buster Keaton: Můj nádherný svět legrace.
Jaroslav Brož: Tulák Charlie.
Jerzy Toplitz: Chaplinovo království.
Sergej Ejezenštejn: Kamerou, tužkou a perem.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Bez údaje.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast na výuce, workshopech a při přípravě závěrečného představení.
Reflexe semestrální výuky a závěrečného představení.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Bez údaje.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pantomima (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)