Hra na saxofon-jazz 9
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174SXJ9 | Z | 6 | 1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Prstová technická připravenost, intonační jistota, rytmické cítění ,tónová a dechová kultura i interpretační představivost se vyučují pomocí nejnáročnějších etud. Přednesové skladby se orientují na stěžejní
repertoár.
1.Etudy nejnáročnější po technické, nátiskové , rytmické a dechové stránce. Dbá se na precizní zvládnutí intonace ,
- Forma studia:
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Jeanjean ,Paul : 25 etud technických a melodických
Jettel, Rudolf : Speciální studie pro klarinet
Rossini ,Giac: Introdukce ,téma a variace
Debussy, Claude : Premiere Rhapsodie
Mozart, Wolfgang Amadeus : Koncert pro klarinet A dur KS.622
Crusell, Bernhard Henrych : Koncerty pro klarinet č. 1 Es Dur, 3 B Dur, 5 f moll, 11 B Dur
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do
orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stránkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: