AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Impromptu Čechov 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
201IMC2 Z 2 40/S česky letní
Garant předmětu:
Jaroslava ŠIKTANCOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jaroslava ŠIKTANCOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Výstupem z předmětu by mělo být posílení vlastní tvořivosti herce, bez ohledu na možný interpretační klíč a režijní koncepci. Cílem je posílení hercovy schopnosti pracovat s textem a zároveň se sladit s ostatními účastníky jevištních situací, spoluhráči a protihráči.

Forma studia:

Semináře, praktická cvičení, zkoušení.

Předpoklady a další požadavky:

Důkladná znalost dramatických děl i povídek A.P.Čechova, pochopení jeho autorského světa.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Sledování současných čechovovských inscenací a filmových variací.

Obsah kurzu:

Předmět se zabývá otázkami současné interpretace dramatických postav A.P.Čechova z hlediska herecké tvorby. Hledání vnitřní identifikace nebo polemiky s postavami cestou hloubkové interpretace textu a objevování vnitřní pravdy situací a postojů pomocí metody improvizace.

Doporučená nebo povinná literatura:

Jovan Hristič: Čechov dramatik, 2003; Peter Szondy: Teoria morenej drámy; Radovan Lukavský: Stanislavského Metoda herecké práce, Praha 1978; Michail Čechov: O herecké technice, Praha 1996; Jaroslav Vostrý: O hercích a herectví, Praha 1998; Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle, Praha 1998; Radovan Lukavský: Být nebo nebýt hercem - Monology o herectví, Praha 1981; Peter Brook: Prázdný prostor; Donnellan, Declan" Herec a jeho cíl;

Krasner, David (ed.) - Method acting reconsidered: theory, practice, future

Lecoq, Jacques - The moving body: teaching creative theatre

Luere, Jeane - Playwright Versus Director: Authorial Intentions and Performance Interpretations

Hodge, Alison - Twentieth century actor training [2007]

Johnstone, Keith - IMPRO: improvisation and the Theatre

Merlin, Bella - Beyond Stanislavsky: the psycho-physical approach to actor training

Mitter, Shomit - Systems of Rehearsal. Stanislavsky, Brecht, Grotowski and Brook

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Při domácí přípravě se herci učí vyčíst z textu co nejvíce informací o své postavě, které zůstávají konstantní hodnotou bez ohledu na zvolený interpretační klíč jakékoliv fiktivní inscenace. Zvolená metoda vychází z moderních transformací systému herecké práce K.S.Stanislavského, jak je formulovali např. Donellan, Allschitz, Brook, Michail Čechov. Herec přichází na zkoušky již vybaven sumou těchto vědomostí a spolu s ostatními objevuje v prostoru přirozený výraz svého vědomého vnitřního života. Slaďuje se s ostatními účastníky, tak aby dohromady působili jako vyvážené a živé těleso a ne jako náhodně seskupená entita složená ze sólistů. Důležitý je proces hledání. Výstupem z předmětu se proto stává náhled do otevřené hodiny, nikoli hotové představení.

Hodnoticí metody a kritéria:

95 % účast na hodinách. Aktivita na seminářích a při zkouškách, domácí příprava.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet201IMC2.html