AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Inscenační tvorba 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
201ISH3 ZK 10 20/T česky letní
Garant předmětu:
Jaroslava ŠIKTANCOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jaroslava ŠIKTANCOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Schopnost přečíst a vyložit text

2. Schopnost vytvářet dramatický prostor

3. Schopnost tematizovaného pohybu v prostoru

4. Schopnost práce s danými okolnostmi a motivací jednání

5. Schopnost herecko-režijního rozehrání dramatické situace

6. Schopnost tvorby mizanscén

7. Schopnost fabulace a kompozice inscenačního celku

Forma studia:

Semináře, zkoušky, představení.

Předpoklady a další požadavky:

Profesionálně vybavená školní scéna, intenzivní spolupráce s katedrou

scénografie, produkce, případně dalšími pracovišti.Spolupráce s výrobou,

agenturami, médii.Externí spolupracovníci v návaznosti na typ připravované

inscenace. Spolupráce s dalšími ročníky oboru herectví KČD a KALD.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Sledování současné podoby českého herectví v repertoárovém divadle i alternativních projektech.

Obsah kurzu:

Předmět zaměřený na systematický proces tvorby inscenace v podmínkách profesionálního divadla, na praktické ověřování získaných znalostí i dovedností a zvláště pak na rozvíjení schopností motivace hereckého jednání, práce s prostorem, včetně schopnosti pracovat s umístěním a pohybem herce v prostoru. Při vzájemné spolupráci studentů oborů režie,dramaturgie, herectví (případně i scénografie) na inscenačních úkolech je společným jmenovatelem rozvíjení a herecko-režijní rozehrání dramatické situace. Práce probíhá v následujících etapách:

:

1. Rozbor textu a inscenační záměr

2. Situace a vytváření dramatického prostoru

3. Pohyb a postavení v prostoru

4. Dané okolnosti a motivace jednání

5. Vztahy postav a rozehrání dramatické situace

6. Tvorba mizanscén a překážek jednání

7. Fabulování a kompozice inscenačního celku

Na základě rozboru textu a z něj vyplývajícího inscenačního záměru přistupují studenti k pojmenování jednotlivých situací a společně vytvářejí dramatický prostor. Prakticky se seznamují s možnostmi vyjádření vzájemných vztahů tematizovaným pohybem a postavením v prostoru. Nedílnou součástí je práce s danými okolnostmi a praktické prověřování motivace jednání. Hlavní náplní je režijně-herecké rozvíjení a rozehrání dramatických situací a tvorba odpovídajících mizanscén. Studenti se v závěru semestru dobírají záměrně komponovaného a tematizovaného inscenačního celku. Nedílnou součástí studia je reflexe dosažených výsledků.

Doporučená nebo povinná literatura:

Vostrý: Režie je umění

Císař J.,Štěpánek F.: Základy činoherní režie; IPOS; Praha 2000

Hořínek: Drama, divadlo, divák

Hořínek: O divadelní komedii

Brockett: Dějiny divadla

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Vytvoření celistvé postavy v daném inscenačním klíči a struktuře v procesu zkoušení, který se blíží podmínkám profesionálního divadla a probíhá pod supervizí pedagogů hlavních předmětů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Hlavním kritériem je uměleckých výkon v absolventském představení s přihlédnutím k aktivitě a tvořivosti v jednotlivých fázích zkoušení..

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost
()

10:00–14:00
(paralelka 1)
Út
místnost
()

10:00–14:00
(paralelka 1)
St
místnost
()

10:00–14:00
(paralelka 1)
Čt
místnost
()

10:00–14:00
(paralelka 1)

místnost
()

10:00–14:00
(paralelka 1)
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 10:00–14:00
paralelka 1
Út 10:00–14:00
paralelka 1
St 10:00–14:00
paralelka 1
Čt 10:00–14:00
paralelka 1
10:00–14:00
paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet201ISH3.html