Autorské čtení 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202ACN2 | ZK | 3 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Michal ČUNDERLE
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Přemysl RUT, Michal ČUNDERLE
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Přijetí odpovědnosti za autorský text včetně schopnosti jej osobně přečíst ostatním a vzít jejich reakce v úvahu při další práci. Teprve z toho, jak nám druzí rozumějí, dozvídáme se, co jsme vlastně řekli.
- Forma studia:
-
Seminář, při němž studenti čtou (nepřednášejí, nehrají) své texty a vzápětí jsou sami vystaveni reakcím posluchačů. Nemají přitom už možnost dále svůj text vysvětlovat; ve hře je jen to, co skutečně napsali. Rozpravu řídí pedagog, sám k ní však přispívá až jako poslední, pokud se mu zdá, že něco podstatného zůstalo nevysloveno.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Při jednom semináři se obvykle dostane na tři texty (tři studenty). Je ovšem lépe, když studenti objevují svá témata a rozvíjejí svůj písemný projev bez ohledu na to, kdy na ně přijde řada. To předpokládá zásobu autorských pokusů vznikajících nezávisle na studijním předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Veřejné (v rámci semináře, který je přístupný i hostům) čtení autorských textů a následné ohlasy posluchačů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Texts are original. Discussions often mention other writers whose work might interest the students because of some similar features which they may wish to attempt. Study material is additional individual readings.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Texty vzešlé z autorského čtení se často stávají materiálem pro scénář autorských prezentací. Podmínkou ovšem je, aby byly potenciálně dramatické (což vůbec neznamená, že musí být psány jako divadelní dialog).
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnoceno je osobité vidění, schopnost přesné formulace, smysl pro vnitřní řád a tvar textu, autentičnost při psaní i čtení. A zároveň umění naslouchat textům druhých i připomínkám k textu vlastnímu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 15:00–16:30 RUT P. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů: