Dialogické jednání s vnitřním partnerem 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202DJV3 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Michal ČUNDERLE
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ivan VYSKOČIL, Jan HANČIL, Michal ČUNDERLE, Eva SLAVÍKOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Dialogické jednání s vnitřním partnerem je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil. U většiny může být:
- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci „vodivější“ empatii
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
- Forma studia:
-
Seminář individuálního zkoušení ve skupině.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil. Základem je zkušenost a zakoušení stran jednání (mluvení, hraní) sám se sebou (s vnitřním partnerem) zpravidla o samotě - samomluvy, samohry. Jde o to, učit se a naučit se podobně autentické, spontánní, hrající a souhrající jednání (chování a prožívání) produkovat veřejně, v situaci „veřejné samoty“ (Stanislavskij), za přítomnosti a pozornosti „diváků“. V situaci, kdy „jako kdyby“ druzí, diváci, při tom nebyli, s vyloučením zejména zrakového a taktilního kontaktu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Buber, Martin: Já a ty. Olmouc: Votobia 1995.
Fink, Eugen: Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992.
Vyskočil, Ivan a kol. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Brno: JAMU 2004. (Zde i další doporučená literatura.)
Sborníky KATaP a Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví:
Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: AMU 1997.
Psychosomatický základ veřejného vystupování. Praha: AMU 2000.
Hic sunt leones /o autorském herectví/. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2003.
Herecká propedeutika proč, pro koho a jak? Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2006.
Hlas, mluva, řeč/Řeč, mluva, hlas. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU
Psychosomatika & Pohyb. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2008.
Osobnostní herectví - učitelství. Praha: 2010.
Autor - autorství. Praha: NAMU 2010.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
odborné cvičení
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení v hodinách dialogického jednání. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu jsou také dvě písemné reflexe za semestr. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět je možno studovat v českém i anglickém jazyce
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: