Filiace autorského herectví a moderních psychoterapeutických směrů 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202FHM1 | Z | 3 | 3/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Eva SLAVÍKOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seminář rozvíjí a prohlubuje sebezkušenost studenta nabytou v rámci dialogického jednání s vnitřním partnerem. Probíhá formou praktického zkoušení. Podporuje osobitost studenta, autorský přístup.
- Forma studia:
-
Seminář individuálního zkoušení ve skupině. Dialog, diskuse, analýza zkoušení zaznamenaného na médiích.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe. Podmínkou je pokročilá zkušenost s disciplinou „Dialogické jednání s vnitřním partnerem“.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Záměrné a praktické zkoumání zákonitostí a svobody dialogického jednání jako předpokladu autorského přístupu. Rozšířené hledání a zkoušení se týká časové nabídky, otázky prostoru, jazykových možností, vzniku a rozvoje spontánní hry.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Frankl, Viktor. Člověk hledá smysl - úvod do logoterapie. Praha: PA nakladatelství 1994
Jung, C.G. Výbor z díla I-VIII. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka 1997-2009
Mitchell, Stephen. Freud a po Freudovi. Praha: Triton, 1999
Perls, Frederick. Gestalt terapie - vzrušení lidské osobnosti a její růst. Praha, Triton, 2004
Rogers, Carl. Způsob bytí. Praha: Portál, 1998
Růžička, Jiří. Psychosomatický přístup k člověku. Praha: Triton, 2006
Široký, Hugo. Meze a obzory psychoanalýzy. Praha: Triton 2001
o hře:
Berne, Eric. Jak si lidé hrají. Litvínov: Dialog, 1992
Caillois, Roger. Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998
Černý, Jiří. Fotbal je hra. Praha: Československý spisovatel, 1968
Čunderle, Michal, Roubal, Jan. Hra školou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 2001
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha: Mládá fronta, 1992
Goffman, Erving. Všichni hrajeme divadlo. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1999
Huizinga, Johan. Homo ludens. Praha: Mladá fronta, 1971
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář individuálního zkoušení ve skupině. Teoretická reflexe.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou udělovány na základě aktivní účasti na semináři, průběžného zkoušení a reflexe.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 11:00–13:00 SLAVÍKOVÁ E. Učebna
Karlova 26, Praha 1paralelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2 leté (Mgr.) (volitelný předmět)