Hlas a Feldenkraisova metoda 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202HLF2 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Tereza SKOVAJSOVÁ, Petra OSWALDOVÁ, Ivana VOSTÁRKOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1) Seznámení posluchače s možnostmi přímého propojování pohybu, inspirovaného principy Feldenkraisovy metody, a prvků Hlasové výchovy.
2) Pěstování kvality vnitřního tělového hmatu pro rozvoj funkčního pohybu a fyziologického hlasu.
3) Spoluvytváření nové psychosomatické struktury formou experimentace, reflexe a ověřování.
- Forma studia:
-
Praktická cvičení, diskuse, reflexe- slovní i písemná.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Cílem předmětu je obnovování a zdokonalování funkčnosti těla a hlasu. Prostřednictvím oživení kinestetického vnímání a konkrétní tělové a hlasové představy se učíme propojovat kostru, svaly, emoce, dech a hlas. Tak dochází k individuálnímu hledání a zkoumání jejich vzájemných prostorových a časových souvislostí a stimulaci CNS k automatizaci nových vzorců ve funkční podobě.
1) Pěstování psychosomatické kondice prostřednictvím přístupu, v němž je pohyb a hlas přímo propojován.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
DAHLKE, Rüdiger. Životní krize jako vývojové šance. Praha: Aquamarin 2001.
FELDENKRAIS, Moshé. Feldenkraisova metoda:Pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma, 1996.
MASTERS, Robert, HOUSTON, Jean. Naslouchejte svému tělu. Praha: Pragma 1994.
PLICHTA, Jaroslav. Dramatika lidské existence (závislosti a souvislosti). Praha: KATaP DAMU 2002.
VÁLKOVÁ, Libuše, VYSKOČILOVÁ, Eva. Hlas individuality/Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: AMU 2005.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
praktická cvičení, diskuse.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
80% docházky
aktivity během praktických cvičení
schopnosti slovní a písemné reflexe
Podmínky úspěšného ukončení předmětu:
aktivní účast na praktických cvičeních a 2 psané reflexe.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Pá 13:00–15:00 Velký sál
Karlova 26, Praha 1paralelka 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2 leté (Mgr.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 3 leté (Mgr.) (volitelný předmět)