Interpretační seminář 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202ISE1 | Z | 2 | 3/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Přemysl RUT, Jana PILÁTOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Naučit studenty pozornému čtení, učinit čtení životní potřebou, tj. prokázat jeho smysluplnost. A vzhledem k zaměření studia vychovat ke čtení dramatické literatury.
Dramatický text není součtem všech replik a scénických poznámek. Číst jej znamená dešifrovat jeho strukturu. Interpretační seminář učí tomuto specifickému způsobu čtení. Zároveň přitom ukazuje, jak se struktura dramatického (dnes čím dál častěji spíše postdramatického) textu v dějinách divadla proměňovala.
- Forma studia:
-
V prvním ročníku dvouletého semináře je předmětem studia Shakespeare, jehož postavení a význam odkazuje nazpět k počátkům dramatické kultury i dopředu až k dramatu současnému. Ve druhém ročníku se studenti setkají s dramaty, v nichž je tematizováno divadlo, divadelnost, hra (Eurípidés, Calderon, Pirandello, Schnitzler apod.).
- Předpoklady a další požadavky:
-
Přednášky z dějin divadla.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Studenti přicházejí na seminář připraveni četbou určeného textu, který je pak na základě jejich prvních postřehů společně čten a interpretován znovu, alespoň ve svých klíčových scénách.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Eco: Meze interpretace.
Jan Kott: Shakespearovské črty, Alois Bejblík: Shakespearův svět, Přemysl Rut: Příběh a Shakespeare, J. L. Styan: Prvky dramatu, Černá komedie, Bertolt Brecht: Myšlenky, Friedrich Durrenmatt: Problémy divadla, Jan Hyvnar: Francouzská divadelní reforma, Herec v moderním divadle, Hans-Thies Lehmann: Postdramatické divadlo, Jana Pilátová: Hnízdo Grotowského a především vlastní dramatické texty.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Na konci semestru si každý student zvolí jedno z témat, o nichž byla řeč, a v samostatném expozé je představí ostatním. Zároveň dá k dispozici písemnou seminární práci ke zvolenému tématu.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
V polovině školního roku zápočet, na závěr zkouška. V hodnocení se kromě účasti a projevu studenta během celého semináře přihlíží ke schopnosti formulovat zvolené téma při závěrečném kolokviu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 11:00–13:00 Učebna 107
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)paralelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2 leté (Mgr.) (povinný předmět)