Scénografie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203SCB2 | ZK | 3 | 6/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Karel GLOGR
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Karel GLOGR
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Schopnost řešit dramatickou situaci jako východisko pro styl inscenace a řešení dramatického prostoru.
Rozvíjení asociativního myšlení jako předpokladu jevištní metafory.
Zvládnutí časové dimenze dramatického díla jako základní vlastnosti scénografie.
- Forma studia:
-
Analýza dramatických situací, konzultace řešení přípravných úkolů, inscenačních zdrojů, koncepce a způsobu vizualizace scénografie.
Vytváření kreseb, modelů a objektů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Výtvarně-řemeslné předpoklady.
Schopnost asociativního myšlení.
Cit pro dramatické možnosti prostoru.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Asistence v profesionálních divadlech.
Spolupráce při cvičeních na zkušebnách.
Spolupráce při realizaci scénografie ve školním divadle.
- Obsah kurzu:
-
Rozvedení a storyboard dramatické situace
Významová proměna reálných objektů hereckou akcí
Principy „chudého divadla“
1. klauzury: scénografické řešení textu lidového divadla
Pricipy statuárního divadla
Sbor (chór) jako scénografický problém
Maximální dramatický účin v minimálních prostorových a pohybových podmínkách oratoria
Hudba jako inspirační zdroj
2. klauzury: scénografické řešení oratoria
Kresby, model, základní technické podklady
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J.Pokorný: Složky divadelní
Studie J. Frejky, E.F. Buriana, J. Honzla
P. Portner: Experimentální divadlo
V. Hofman: 30 let práce v divadle pro české jeviště
F. Groh: Řecké divadlo
Vitruvius: Antické divadlo
O. Zich: Estetika dramatického umění
J. Honzl: Sláva a bída divadel
V. Jindra: Scénografické principy
Časopisy - Interscéna, Scénografie /DÚ/, Acta scaenografie 1937-1950
V. Ptáčková: Česká scénografie 20.st.
D. Bablet: Scénícká revoluce 20.st.
K. Braun: Divadelní prostor
J. Svoboda: Magie divadelního prostoru
P. Brook: Prázdný prostor
Pohyblivý bod
Dílo E. F. Buriana, A. Radoka, M. Duchampa, V. Beyuse, T. Kantora
Bread and Puppet Theatre
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Ateliérová výuka
Analýza a konzultace zadaných úkolů
Specializované přednášky
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou udelovány za účast na ateliérové výuce
Za průběžné plnění přípravných úkolů
Za splnění klauzurních úkolů
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Scénografie (Bc.) (hlavní předmět)