AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Scénografie 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203SCB2 ZK 3 6/T česky letní
Garant předmětu:
Karel GLOGR
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Karel GLOGR
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Schopnost řešit dramatickou situaci jako východisko pro styl inscenace a řešení dramatického prostoru.

Rozvíjení asociativního myšlení jako předpokladu jevištní metafory.

Zvládnutí časové dimenze dramatického díla jako základní vlastnosti scénografie.

Forma studia:

Analýza dramatických situací, konzultace řešení přípravných úkolů, inscenačních zdrojů, koncepce a způsobu vizualizace scénografie.

Vytváření kreseb, modelů a objektů.

Předpoklady a další požadavky:

Výtvarně-řemeslné předpoklady.

Schopnost asociativního myšlení.

Cit pro dramatické možnosti prostoru.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Asistence v profesionálních divadlech.

Spolupráce při cvičeních na zkušebnách.

Spolupráce při realizaci scénografie ve školním divadle.

Obsah kurzu:

Rozvedení a storyboard dramatické situace

Významová proměna reálných objektů hereckou akcí

Principy „chudého divadla“

1. klauzury: scénografické řešení textu lidového divadla

Pricipy statuárního divadla

Sbor (chór) jako scénografický problém

Maximální dramatický účin v minimálních prostorových a pohybových podmínkách oratoria

Hudba jako inspirační zdroj

2. klauzury: scénografické řešení oratoria

Kresby, model, základní technické podklady

Doporučená nebo povinná literatura:

J.Pokorný: Složky divadelní

Studie J. Frejky, E.F. Buriana, J. Honzla

P. Portner: Experimentální divadlo

V. Hofman: 30 let práce v divadle pro české jeviště

F. Groh: Řecké divadlo

Vitruvius: Antické divadlo

O. Zich: Estetika dramatického umění

J. Honzl: Sláva a bída divadel

V. Jindra: Scénografické principy

Časopisy - Interscéna, Scénografie /DÚ/, Acta scaenografie 1937-1950

V. Ptáčková: Česká scénografie 20.st.

D. Bablet: Scénícká revoluce 20.st.

K. Braun: Divadelní prostor

J. Svoboda: Magie divadelního prostoru

P. Brook: Prázdný prostor

Pohyblivý bod

Dílo E. F. Buriana, A. Radoka, M. Duchampa, V. Beyuse, T. Kantora

Bread and Puppet Theatre

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Ateliérová výuka

Analýza a konzultace zadaných úkolů

Specializované přednášky

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou udelovány za účast na ateliérové výuce

Za průběžné plnění přípravných úkolů

Za splnění klauzurních úkolů

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost K442
Atelier

(Karlova 26, Praha 1)
GLOGR K.
17:00–19:50
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt
místnost K442
Atelier

(Karlova 26, Praha 1)
GLOGR K.
17:00–19:50
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 17:00–19:50 GLOGR K. Atelier
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
Čt 17:00–19:50 GLOGR K. Atelier
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet203SCB2.html