Alternativy světového divadla 20. a 21. století 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ASD3 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit studenty s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami. Se zvláštní pozornost je věnována postdramatickým či neinterpretativním formám divadla.
- Forma studia:
-
Výuka formou výkladu doplněného videoprojekcí, návštěvami představení, tématickými semináři. Současná tvorba v oblasti scénických umění bude především vedena formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného, a loutkového divadla.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Schopnost analýzy a reflexe.
2. Kreativní předpoklady.
3. Alespoň pasivní znalost anglického jazyka.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Návštěvy představení soudobého divadla u nás a v zahraničí.
- Obsah kurzu:
-
Současná tvorba v oblasti scénických umění formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného loutkového divadla.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Oscar G. Brockett ? Dějiny divadla, Praha 2008
Kazimierz Braun: Druhá divadelní reforma?, Praha 1993
Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle, Praha 2001
Eugenio Barba ? Nicole Savarese: Slovník divadelní antropologie, Praha 2000
Anne Bogart, Tina Landau: Úhly pohledu, Praha 2007
Declan Donnellan: Herec a jeho cíl, Praha 2007
Irena Sławińska: Divadlo v současném myšlení, Praha 2002
Hans-Thies Lehmann: Postdramatické divadlo, Bratislava 2007
Peter Brook: Pohyblivý bod, Praha 1996
Dana Kalvodová: Asijské divadlo na konci milénia, Praha 2003
Elinor Fuchs: The Death of Character, Perspectives on Theater after Modernism, Indiana University Press, 1996
Jon Whitmore: Directing Postmodern Theatre, Ann Arbor, 2001
Časopisy: Svět a divadlo, Taneční zóna, Loutkář.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Výklad doplňovaný projekcemi záznamů představení nebo dokumentárních profilů jednotlivých tvůrců. Následná diskuse se studenty.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínkou získání zápočtu za zimní semestr je 80% účast na seminářích. Podmínkou složení zkoušky v letním semestru a tedy i podmínkou úspěšného ukončení předmětu je aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce formou pětistránkové eseje reflektující obsah výuky za celý rok.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět může navštěvovat omezený počet studentů katedry produkce a teorie a kritiky.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: