AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Herecká tvorba 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204HTR2 ZK 3 8/T česky letní
Garant předmětu:
Karel MAKONJ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Branislav MAZÚCH
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1.Akcentovat herecký projev specifický pro KALD DAMU, tj. od divadla loutkového, přes divadlo alternativně-činoherní až k autorským projektům.

2.Rozvíjet veškeré možnosti divadelní komunikace:

práce s hlasem, textem, tělem až po schopnost vyjadřovat se prostřednictvím výtvarné metafory a nových technologií.

3.Rozvíjet předpoklady studenta jako samostatné tvůrčí a autorské osobnosti, současně s tím i jeho schopnost zapojit se do tvůrčího divadelního kolektivu.

Forma studia:

Individuální práce se studentem, práce v ročníkovém tvůrčím kolektivu, bloková výuka, workshopy, spolupráce se studenty z oboru režie-dramaturgie a scénografie, improvizace a improvizační cvičení, dialogická cvičení, práce s textem, fyzická příprava, práce s tělem, práce s materiálem, práce s prostorem, písemná reflexe.

Předpoklady a další požadavky:

1.Kreativní předpoklady.

2.Schopnost analýzy a reflexe.

3.Psychosomatické předpoklady.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Studium oboru herecká tvorba zahrnuje tyto komponenty:

1.Situace jako základní divadelní pojem.

2.Od situace k dialogu /s partnerem, prostorem, sebou samým/.

3.Dialogická cvičení.

4.Improvizace jako možnost rozvíjení kreativity.

5.Téma, postava, interpretace.

Doporučená nebo povinná literatura:

Základní literatura k hereckým metodikám od Diderota přes Stanislavského, Čechova, Brooka až k Donnellanovi.

Ostatní odborná literatura teoretická a historická tak, jak je uváděna prakticky ve všech dějinách divadla.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

1.Dialogická a improvizační cvičení.

2.Práce na inscenacích a projektech.

3.Přednášky.

4.Tematické workshopy.

5.Rozvíjení psychosomatických předpokladů /zpěv, hlas, pohyb/.

6.Písemné reflexe.

Hodnoticí metody a kritéria:

Aktivita a kreativita během studia.

Plnění studijních povinností jako celku.

Schopnost samostatného a svébytného vymezení v rámci studia.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
MAZÚCH B.
15:00–16:30
(paralelka 1)
Út
St
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
MAZÚCH B.
12:00–16:00
(paralelka 1)
Čt
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
MAZÚCH B.
13:00–16:00
(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 15:00–16:30 MAZÚCH B. Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
St 12:00–16:00 MAZÚCH B. Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
Čt 13:00–16:00 MAZÚCH B. Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet204HTR2.html