Scénografické možnosti v netradičních prostorech 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204NMO4 | ZK | 6 | 6/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Tomáš ŽIŽKA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Tomáš RULLER, Tomáš ŽIŽKA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem je prohlubovat individuální orientaci ve zvoleném zaměření a rozvíjet vlastní tvůrčí přístupy, vedoucí k samostatné umělecké praxi-(více viz skripta)
- Forma studia:
-
Tvůrčí dialog, cvičení, vlastní práce na projektech a realizacích, analýza zaznamenaných ukázek a jejich prezentace.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné předpoklady nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Meze se nekladou
- Obsah kurzu:
-
Obsahem studia je interdisciplinární výzkum situace člověka v mnohorozměrnosti prostředí, od fyzického přes mentální (emocionální, racionální i spirituální), až po sociální a kulturní vazby a interakce v informačním a ideovém prostoru, kde je protagonista nejen účastníkem, ale i spoluautorem proměn fungujících na principu zpětné vazby-(více viz skripta)
Studijní osnova:
(detaily viz skripta)
I. cyklus: Statický obraz - kompozice v ploše
1. blok: Zátiší (objekt) - pozorování a vize
2. blok Portrét (subjekt) - výraz (image)
II. cyklus: Pohyb obrazu - kompozice v prostoru
3. blok: Tvar a prostor - vnější prostor, mentální a spirituální dimenze
4. blok: Figura (tělo) - vnitřní (osobní) prostor (intimita)
III. cyklus: Obraz pohybu - kompozice v čase
5. blok Objekt v pohybu (stroj/robot) - mechanický rytmus
6. blok: Figura v pohybu (gesto/tanec/hlas) - biologický rytmus
IV. cyklus: Obraz děje - kompozice v kontextu
7. blok: Akce (v prostředí) - konstrukce/dekonstrukce
8. blok: Příběh (ve společenství) - kompozice/dekompozice
V. cyklus: Prezentace - medializace
9. blok: Komunikace a kontext
10. blok: Komplexní systémy
VI. cyklus: Závěrečná práce - Individuální téma
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Povinná četba:
Skripta - Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific
Performance Art: from Futurism to the Present, RoseLee Goldberg, T & H-London
Doporučená četba:
Performance: Live Art Since 1960, RoseLee Goldberg, Abrams-New York
Live: Art and performance, Adrian Heathfield, Tate-London
Out of Actions, Paul Schimmel, MOMA-Los Angeles
(a dále viz skripta)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky, projekce, cvičení, konzultace
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast a iniciativa.
Realizované etudy a cvičení
Účast na kolokviu a společných akcích
Koncept a realizace projektu
Vlastní aktivity
(Váha všech jednotlivých kritérií hodnocena přiměřeně)
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: