Psychosomatika 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204NPS5 | Z | 2 | 5/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
V těchto hodinách se upevňuje vztah k prostoru předmětu a buduje cestu k systematické práci na sobě. Jsou to tyto principy:
pravidelnost, dostatečná intenzita, myšleno jak ve fyzické investici tak v koncentraci. Pochopení souvislostí psychosomatických metod s prací performera. Osvojení si nejen pohybových ale i jiných uměleckých technik. Vytvoření si základního pojmu o struktuře a fungování vlastního těla (vytváření vlastního konceptu těla, vlastního konání v prostoru).
- Forma studia:
-
Odborné metodiky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Fyzické a psychické zdatnosti každého frekventanta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Sylabus: V hodinách se pracuje se základy některých pohybových technik např. tanec buto, view points Anne Bogart, Jose Limon techniky, metodické vazby na slovník divadelní antropologie (Eugenio Barba). Výsledkem by mělo být perfektní zvládnutí těla jako důležitého nástroje pro tvorbu performera.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Kroschlová Eva, Jevištní pohyb, Divadelní fakulta AMU, Praha 2003
Payneová H., Kreativní pohyb a tanec, Praha 1999
Kyliánova nadace : Videozáznamy představení předních umělců, kteří propojují herectví s pohybem či tancem
Anne Bogart, Tina Landau: Viewpoints / Úhly pohledu
Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborná cvičení.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny za aktivní účast na hodinách (80% docházka) a závěrečnou klauzurní zkoušku.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: