AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Projektová tvorba 5

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204NPT5 ZK 10 8/T česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Seznámit posluchače s obsahem fenoménu site specific v historickém i geografickém horizontu - stručný dějinný nástin

2. Seznámit posluchače s typem divadla, vhodným pro krátkodobé i dlouhodobé projekty? tvůrčí dílny,umělecké rezidence a intervence

3.Smyslem předmětu je využití kreativní iniciativy studentů na vlastných a nebo společných projektech přímo v pratických a skutečných podmínkách dané lokality

4.prověřit tvůrčí schopnosti i schopnost pracovat v tvůrčím týmu

5.umožnit studentům vzájemnou kompelaci ve formě blokové výuky praktického studia, kdy pracují především individuálně na vlastních projektech

Forma studia:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů.Příprava, realizace a následná reflexe inscenací a scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty.

Předpoklady a další požadavky:

1. Schopnost kreativity

2. Schopnost výtvarného nebo dramatického výrazu

3. Schopnost technického záznamu (foto,audio,video)

4. Prostorové cítění, dramaturgiká habilita a koncepční uvažování

5. Schopnost komunikace v tvůrčím kolektivu

Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
Obsah kurzu:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech.

V třiletém bakalářském studiu zvolený pedagog především pomáhá svou empirií frekventantovi nalézt jeho vlastní divadelní a nebo výtvarný názor a současně je mu praktickým rádcem při realizaci projektu, s kterým se frekventant uchází v interdisciplinární studium.

Studium je praktickým zkušenostním, mobilním ateliérem pro různé scénické události a řešení.

Pro tento účel se zformuje i jeho specifické technické a lektorské vybavení.

Předpokládaná skupina frekventantů by měla být konzistentní skupinou a preferuje se účast na všech frekvencích a také v jednotlivých předem vybraných kombinací předmětů v interdisciplinárním vzdělávacím programu.

V úmyslu přesáhnout divadelní tvorbou k jiným profesím a dovednostem. Proto se během studia lze potkat s odbornostmi a odborníky nejen z oblasti divadla, výtvarného umění, designu a architektury, ale i z oblasti sociologie, medicíny a náboženství.

Tělo a hmota v kompilaci biomechaniky v architektury. Pohyb, zastavení a plynulost.

Rozměr časoprostoru.Čas na akci, rozmyšlenou, čas na reakci, čas akceleraci, čas na spočinutí, čas na odchod.

Doporučená nebo povinná literatura:

Kazimierz Braun-Divadelní prostor

On the Beaten Track: Tourism, Art and Place (1999)

The Lure of the Local: Sense of Place in a Multicentered Society(1997)

Venkov / města / média (Sociologické nakladatelství, 1998)

Kaye Nick-Site Specific Art: Performance, Place and Documentation

Václav Cílek- Krajiny vnitřní a vnější

Václav Cílek- Makom-Kniha míst

Frágner B.: Odložené továrny, Praha 1984

Atelier d´architekture Matador: La Maison Folie, Bruxelles 2002

LOFT Publication Collectiv: Industrial Chick ? Reconverting Spaces, Savigliano 2006

Claudine Dussollier: In Situ ? European Artist on the Road, Vic-la-Gardilole 2006

Helen Searing: Art Spaces ? The Architecture of four Tates, London 2004

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednášky, semináře, konzultace projektů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Realizovaný úkol

Účast na kolokviu

Koncept projektu

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet204NPT5.html