AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Režijní možnosti v netradičních prostorech 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204NRM2 ZK 3 3/T česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Komparace tradiční Režijní tvorby s Režijní tvorbou v netradičních prostorech, reflexe jejich společných základů i odlišností, analýza a hledání specifik divadelního projektu v netradičním prostoru, problematiky site specifik projektu a performance, vztahu herec- performer, interakce jevištních komponentů, vnímání prostoru jako dalšího komponentu divadelní struktury.

Forma studia:

Seminární cvičení, přednášky, analýzy tvůrčích projektů umístěných na web, asistence a supervize při realizaci vybraných projektů.

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování předmětu 204NRM 1 Režijní možnosti v netradičních prostorech 1.

Smysl pro časoprostorovost, týmovou spolupráci, specifická talentová kreativita a dispozice pro práci v netradičním prostoru a jeho zapojení do kontextu divadelního díla.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.

Obsah kurzu:

Specifika divadelní tvorby v netradičním prostoru, hledání vztahů mezi tématem, námětem, sujetem, textem a prostorem, reflexe interakce zvolených inscenačních prostředků, hledání specifického herectví na pomezí tradičního herectví a performance. Vnímání prostoru jako inspirace i komponentu. Uvědomění si odlišností realizace netradičního projektu v konkrétním čase i prostoru, ekonomická, produkční i propagační doprovodná činnost jako součást realizace uměleckého díla. Variace vztahů mezi sociální intervencí a uměleckým dílem a jejich reflexe.

Doporučená nebo povinná literatura:

R. Schmelzová, T. Žižka a kol.: Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific, současné tendence

Denisa Václavová, Tomáš Žižka: Site specific

Peter Brook: Prázdný prostor, Pohyblivý bod

Miloslav Klíma: Divadlo a interakce I,II,III

Kazimierz Braun: Divadelní prostor

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Workshopy, semináře, kreativní cvičení, realizace vybraných projektů, reflexe vlastních i zhlédnutých aktivit.

Hodnoticí metody a kritéria:

Docházka

Realizovaná etuda a úkol

Účast na kolokviu

Koncept projektu

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet204NRM2.html