Režijní možnosti v netradičních prostorech 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204NRM2 | ZK | 3 | 3/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Komparace tradiční Režijní tvorby s Režijní tvorbou v netradičních prostorech, reflexe jejich společných základů i odlišností, analýza a hledání specifik divadelního projektu v netradičním prostoru, problematiky site specifik projektu a performance, vztahu herec- performer, interakce jevištních komponentů, vnímání prostoru jako dalšího komponentu divadelní struktury.
- Forma studia:
-
Seminární cvičení, přednášky, analýzy tvůrčích projektů umístěných na web, asistence a supervize při realizaci vybraných projektů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu 204NRM 1 Režijní možnosti v netradičních prostorech 1.
Smysl pro časoprostorovost, týmovou spolupráci, specifická talentová kreativita a dispozice pro práci v netradičním prostoru a jeho zapojení do kontextu divadelního díla.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.
- Obsah kurzu:
-
Specifika divadelní tvorby v netradičním prostoru, hledání vztahů mezi tématem, námětem, sujetem, textem a prostorem, reflexe interakce zvolených inscenačních prostředků, hledání specifického herectví na pomezí tradičního herectví a performance. Vnímání prostoru jako inspirace i komponentu. Uvědomění si odlišností realizace netradičního projektu v konkrétním čase i prostoru, ekonomická, produkční i propagační doprovodná činnost jako součást realizace uměleckého díla. Variace vztahů mezi sociální intervencí a uměleckým dílem a jejich reflexe.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
R. Schmelzová, T. Žižka a kol.: Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific, současné tendence
Denisa Václavová, Tomáš Žižka: Site specific
Peter Brook: Prázdný prostor, Pohyblivý bod
Miloslav Klíma: Divadlo a interakce I,II,III
Kazimierz Braun: Divadelní prostor
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Workshopy, semináře, kreativní cvičení, realizace vybraných projektů, reflexe vlastních i zhlédnutých aktivit.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Docházka
Realizovaná etuda a úkol
Účast na kolokviu
Koncept projektu
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: