AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hlasová výchova - individuálně 8

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205HV8 Z 1 česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Upevnění a zakotvení získaných dovedností a stereotypů.

V průběhu celého studia je kladen důraz zvláště na metodické myšlení v rámci předmětu a vytváření vlastní metodiky.

Forma studia:

tréninkové činnosti, reflexe, analyzování vlastního hlasového projevu, diskuse

Předpoklady a další požadavky:

- Základní hudebněteoretické znalosti.

- Schopnost analýzy, reflexe a sebereflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Průběžná reflexe a sebereflexe hlasových i mluvních projevů, uplatňování poznatků v realizovaných projektech i v pedagogických činnostech.

Obsah kurzu:

Volitelný předmět, který rozšiřuje a prohlubuje učivo Hlasové výchovy podle individuálních potřeb posluchače.

- Směrování k objevení a odstranění chybných hlasových stereotypů.

- Orientování se na vytvoření hlasové individuality.

- Upevnění a zakotvení získaných dovedností a stereotypů.

Doporučená nebo povinná literatura:

DANZER, Gerhard. Psychosomatika: Celostný pohled na zdraví těla i duše. Přel. Renata Höllgeová. Praha: Portál, 2001. 244 s. Přel. z: Psychosomatik. Gesundheit für Körper und Geist [1998]. ISBN 80-7178-456-7.

FELDENKRAIS, Moshe. Feldenkraisova metoda: pohybem k sebeuvědomění. Přel. Václav Zdražila. Praha: Pragma, 1996. 188 s. Přel. z: Bewußtheit durch Bewegung [1978]. ISBN 80-7205-058-3.

LEWIS, Dennis. Tao dechu: Naučte se správně dýchat. Přel. Přel. Jan Brázda. Praha: Pragma, 2000. 156 s. Přel. z: The Tao of Natural Breathing. For Health, Well-Being and Inner Growth [1996]. ISBN 80-7205-753-7.

MAREK, Vlastimil. Tajné dějiny hudby: zvuk a ticho jako stav vědomí. Praha: Eminent, 2000. 216 s. ISBN 80-7281-037-5.

MARTIENßEN(OVÁ)-LOHMANN(OVÁ), Franziska. Vědomé zpívání: základy studia zpěvu: určeno pro posluchače fakulty hudební. Přel. Eva Zikmundová. Praha: SPN, 1987. 94 s.

Přel. z: Das bewusste Singen. Grundlegung des Gesangsstudiums [1923]

---. Vzdělaný pěvec: (Pěvecký lexikon v heslech). Přel. Eva Zikmundová. Pardubice: Kora, 1994. 332 s. Přel. z: Der wissende Sänger. Gesangslexikon in Skizzen [1963]. ISBN 80-85644-04-5.

MASTERS, Robert E. L.;HOUSTON, Jean. Naslouchejte svému tělu: Psychofyzická cesta ke zdraví a vědomí sebe sama. Přel. Ivan Kušiak. Praha: Pragma, 1994. 256 s. Listening to the Body: The psychophysical way to health and awareness [1978]. ISBN 80-85213-43-5

ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. 3., revid. vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. 178 s. ISBN 80-901660-1-6.

VÁLKOVÁ, Libuše; VYSKOČILOVÁ, Eva. Hlas individuality: Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: AMU, Divadelní fakulta, Ústav pro výzkum a studium autorského herectví, katedra autorské tvorby a pedagogiky, 2005. 120 s. ISBN 80-7331-034-1.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

individuální výuka - cvičení s odborným vedením

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě aktivity na cvičeních.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet205HV8.html