AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Loutkářská propedeutika - animace 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205LPN1 Z 1 10/S česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

- Akcentovat herecký projev specifický pro hru s loutkou.

- Rozvíjet možnosti divadelní komunikace: práci s hlasem, textem, tělem až po schopnost vyjadřovat se prostřednictvím jevištní metafory.

- Rozvíjet předpoklady studenta jako samostatné tvůrčí a autorské osobnosti, současně s tím i jeho schopnost zapojit se do tvůrčího divadelního kolektivu.

Forma studia:

Práce v ročníkovém tvůrčím kolektivu, improvizace a improvizační cvičení, práce s textem, práce s různými typy loutek, práce s prostorem.

Předpoklady a další požadavky:

1. Kreativní předpoklady.

2. Schopnost analýzy a reflexe.

3. Psychosomatické předpoklady.

4. Absolvování předmětu Hra s předmětem a loutkou.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Volitelný předmět rozvíjející specifické herecké dovednosti při hře s různými typy loiutek.

Doporučená nebo povinná literatura:

BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 7., uprav. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008 [1984]. 28, 16, 218 s. ISBN 978-80-7068-217-3.

DVOŘÁK, Jan V. Herectví s loutkou. Praha: IPOS, 1997. 88 s. 80-7068-069-5.

---. Zkuste to s námi. Ostrava: KKS, 1979. 32 s.

JURKOWSKI, Henryk. Magie loutky. Skici z teorie loutkového divadla. Přel. Jana Pilátová, Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1997. 288 s. Přel. z: Szkice z teorii teatru lalek. ISBN 80-902482-0-9.

MAŠATOVÁ, Milada. Cesty k metafoře: Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 1996. 54 s. ISBN 80-85883-13-9.

---. Dramatika s loutkou: Metodický materiál literárně dramatického oboru ZUŠ pro potřeby členů STD a zájemců o tvořivou dramatiku. Olomouc: STD, regionální sekce při OKS Olomouc, 1991. 28 s. ISBN 80-85077-36-1.

---. O loutkovém divadle hraném dětmi. Tvořivá dramatika. 2000, roč. XI, č. 2, s. 1-4. ISSN 1211-8001.

OBRAZCOV, Sergej Vladimirovič. Herec s loutkou. Přel. Jan Malík. Praha: Československý Kompas, 1947. 160 s. Příručky Umělecké loutkové scény, sv. 1. Přel. z: ????? ? ?????? [1938].

RICHTER, Luděk. Od předmětu k loutce, od loutky k předmětu: O vzniku a možnostech výpovědi loutky a loutkou. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré divadlo dětem, 1997. 56 s. ISBN 80-7068-097-0.

SOKOL, František (ed.). Svět loutkového divadla. Praha: Albatros, 1987. 360 s.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

1. Dialogická a improvizační cvičení.

2. Rozvíjení psychosomatických předpokladů.

3. Etudy s jednotlivými typy loutek.

4. Písemné reflexe.

Hodnoticí metody a kritéria:

Aktivita a kreativita během cvičení a práce na drobném jevištním tvaru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet205LPN1.html