AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Předmět a prostor 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205PPS2 Z 1 10/S letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem kurzu je systematický průzkum prostoru jako divadelního komponentu, jeho možností a vlastností.

Forma studia:

kontaktní výuka, diskuse, analýza ukázek divadelních produkcí zaznamenaných na médiích, čtení odborné literatury

Předpoklady a další požadavky:

- Orientace v dějinách divadla.

- Absolvování několika divadelních projektů.

- Absolvování předmětů týkajících se scénografie a inscenační tvorby.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Vítán je podíl posluchače na divadelním projektu nad rámec výuky (např. s vlastním dětským nebo středoškolským souborem, s amatérským souborem apod.).

Obsah kurzu:

Volitelný předmět prohlubující vnímání prostoru a jeho divadelního potenciálu, zkoumání možností, které různé prostory a různé uspořádání prostoru nabízejí pro divadelní i paradivadelní činnost.

- Prostor a jeho vlastnosti.

- Reálný, jevištní a dramatický prostor.

- Prostor dramatického děje.

- Typy divadelních prostorů.

- Vliv tvaru divadelního prostoru na inscenaci.

Doporučená nebo povinná literatura:

MAREŠOVÁ, Sylva (ed.). Naše současná loutkářská scénografie. Praha: Divadelní ústav, 1987. 110s. 18 s. příl. Scénografie 55.

PÖRTNER, Paul. Experimentální divadlo. Přel. Jan Rak, Praha: Orbis, 1965. Horizont, sv. 1. 176 s. Přel. z: Experiment Theater.

PTÁČKOVÁ, Věra. Česká scénografie XX. století. Praha: Odeon, 1982. 366 s.

---. Drama života a světa Růženy Vackové. In KRAUS, Karel (ed.). O divadle 1: 1986-9. Praha: Lidové noviny, 1990, s. 306-321. ISBN 80-7106-018-6.

RICHTER, Luděk. Od předmětu k loutce, od loutky k předmětu: O vzniku a možnostech výpovědi loutky a loutkou. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré divadlo dětem, 1997. 56 s. ISBN 80-7068-097-0.

ZAVARSKÝ, Ján. Kapitolky zo scénografie. Bratislava: Osvetový ústav, 1980. 204 s.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

odborné cvičení, seminář

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na seminářích a cvičeních.

Každý posluchač připraví v rámci semináře scénografickou koncepci (s důrazem na prostor) konkrétní inscenace nebo projektu v nedivadelním prostoru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet205PPS2.html