Seminář sebereflexe 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205SES1 | Z | 1 | 15/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Josef VALENTA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Josef VALENTA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Student definuje sebe samého v položkách kvalit učitele dramatické výchovy/divadelního pedagoga.
2. Student získává zpětné vazby týkající se jeho socioprofesního profilu od spolužáků a reflektuje je.
3. Student přenáší tyto poznatky jednoduchými formami transferu do své praxe.
4. Zkouší/upevňuje/zdokonaluje dle potřeb skupiny vybrané personální a sociální dovednosti potřebné pro výkon profese.
- Forma studia:
-
Sebepoznávací a sebereflektivní aktivity; diskuse; praktická komunikační cvičení; analýzy poznatků o sobě v komparaci s teorií self-konceptu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Jednosemestrální povinný předmět zaměřený na sebereflexi budoucího/stávajícího pedagoga esteticko- a umělecko-výchovně zamřeného oboru, a to zejm. z hledisek osobnostních předpokladů pro výkon této profese a sociálních dovedností vztažených k výkonu profese.
1. Reflexe konceptu vlastního socioprofesního já.
2. Osobní scéničnost.
3. Já jako člen skupin
4. Já jako pedagog.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
HERMOCHOVÁ, Soňa. Sociálně psychologický výcvik: Příspěvek sociální psychologie k metodice práce s přirozenou skupinou. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. 210 s.
KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem: Aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. Kladno: AISIS, 2006. 146 s. Ed. Dokážu to? 136 s. ISBN 80-239-4669-2
VALENTA, Josef. Učit se být: Témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. 2. vyd. Praha: Agentura STROM - Mgr. Daniel Hrubý; AISIS, 2003. 96 s. ISBN 80-86106-10-1
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. 190 s. ISBN 80-7315-082-4.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborné cvičení, seminář, diskuse.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínka úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dramatická výchova - čtyřleté kombinované (Bc.) (povinný předmět)
- Dramatická výchova (Mgr.) (povinný předmět)