AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Seminář sebereflexe 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205SSE1 Z 1 10/S česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Student definuje sebe samého v položkách kvalit učitele dramatické výchovy/divadelního pedagoga.

2. Student získává zpětné vazby týkající se jeho socioprofesního profilu od spolužáků a reflektuje je.

3. Student přenáší tyto poznatky jednoduchými formami transferu do své praxe.

4. Zkouší/upevňuje/zdokonaluje dle potřeb skupiny vybrané personální a sociální dovednosti potřebné pro výkon profese.

Forma studia:

Sebepoznávací a sebereflektivní aktivity; diskuse; praktická komunikační cvičení; analýzy poznatků o sobě v komparaci s teorií self-konceptu.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Jednosemestrální povinný předmět zaměřený na sebereflexi budoucího/stávajícího pedagoga esteticko- a umělecko-výchovně zamřeného oboru, a to zejm. z hledisek osobnostních předpokladů pro výkon této profese a sociálních dovedností vztažených k výkonu profese.

1. Reflexe konceptu vlastního socioprofesního já.

2. Osobní scéničnost.

3. Já jako člen skupin

4. Já jako pedagog.

Doporučená nebo povinná literatura:

HERMOCHOVÁ, Soňa. Sociálně psychologický výcvik: Příspěvek sociální psychologie k metodice práce s přirozenou skupinou. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. 210 s.

KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem: Aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. Kladno: AISIS, 2006. 146 s. Ed. Dokážu to? 136 s. ISBN 80-239-4669-2

VALENTA, Josef. Učit se být: Témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. 2. vyd. Praha: Agentura STROM - Mgr. Daniel Hrubý; AISIS, 2003. 96 s. ISBN 80-86106-10-1

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. 190 s. ISBN 80-7315-082-4.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Odborné cvičení, seminář, diskuse.

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínka úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet205SSE1.html