AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Fundraising I.

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206FRA1 Z 1 24/S česky zimní
Garant předmětu:
Jana LEDVINOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jana LEDVINOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou universální návod. Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.

Forma studia:

Semináře budou vedeny interaktivním způsobem s využitím různých diskusních technik, práce ve skupinách, simulací a hraní rolí a dalších metod zkušenostního učení. Studenti tak nezískají pouze potřebné znalosti, ale zároveň si novou látku procvičí a získají první zkušenosti.

Předpoklady a další požadavky:

nejsou

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

nejsou

Obsah kurzu:

Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.

1.seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců

Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.

Proč nám dávají peníze - motivace dárců.

Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.

Jak nezískat prostředky na svoji činnost

2.seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění

Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.

Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.

Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.

O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.

Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.

3. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část)

Tipy dárců a jak na ně.

Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.

Nadace a fondy a zpracování projektů.

4. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR

Základy podnikatelského dárcovství.

Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat

Individuální dárcovství a divácké kluby.

Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.

Jak udělat z náhodného fundraisingu systém

5. seminář - závěrečný test a zápočty

Doporučená nebo povinná literatura:

Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)

- Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991

- Knihovna fundraisingu na www.fundraising.cz

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

čtyři celodenní semináře

Hodnoticí metody a kritéria:

Splnění podmínek k udělení zápočtu předpokládá:

- účast na seminářích

- plnění drobných cvičení v pracovních skupinách v průběhu výuky

- závěrečný test

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
06.12.2013 10:00–15:30 LEDVINOVÁ J. Učebna
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
20.12.2013 10:00–15:30 LEDVINOVÁ J. Učebna
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
22.11.2013 10:00–15:30 LEDVINOVÁ J. Učebna
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet206FRA1.html