Management projektu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MGP1 | Z | 1 | 24/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Soňa JANOVSKÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Soňa JANOVSKÁ, Radim JUCHELKA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Jaké jsou principy PŘ. K čemu je PŘ dobré a kdy ho lze využít. Jaký je rozdíl mezi řízením přes projekty a tradičním liniovým řízením. Jaké oblasti PŘ obsahuje.
HLAVNÍ JE: Umět pracovat se základními veličinami projektového řízení: zajistit si zadání a toto rozpracovat do konkrétních cílů a ukazatelů, kterými zhodnotíme, zda byly cíle naplněny.
Připravit se na festival: Zadání od zadavatele, rozpracování do konkrétních cílů a ukazatelů, rozpracovat si milníky, seznámit se s nástroji PŘ (Zakládací listina, Harmonogram, Rizika, Metodika vyhodnocení).
- Forma studia:
-
Seminář probíhá ve třech dnech (po 8 vyučovacích hodinách). Seminář kombinuje odbornou přednášku s diskusí, praktickými cvičeními a samostatnou prací studentů k danému tématu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Pro semináře se předpokládá praktikování týmu na konkrétním společném projektu: ZLOMVAZ.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou doporučené jiné složky programu.
- Obsah kurzu:
-
Základní nástroje projektového řízení v souvislosti s přípravou festivalu Zlomvaz: Zakládací listina projektu, Harmonogram, Rozpočet.
Jak pracovat ve skupině - umění tvorby dohod, umění respektovat druhé.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Assmann, Jan: Das kulturelle Gedächtnis, München: Beck, 2000, 344 s.
Bach, Richard: Illuze, Praha: Synergie (a dále Most přes navždy, Racek Livingstone aj.)
Barrow, John D.: Nové teorie všeho, Praha: Argo/Dokořán, 2008, 271 s.
Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998, 179 s.
Doležal J., Máchal P., Lacko B. a kol.: Projektový management podle IPMA, Praha: Grada Publishing, 2009, 507 s.
Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994, 124 s.
Glasersfeld, Ernst von: Wissen, Sprache und Wirklichkeit. Arbeiten zum radikalen Konstruktivismus, Braunschweig - Wiesbaden: Vieweg
Hey T., Walters P.: Nový kvantový vesmír, Praha: Argo, 2005, 429 s.
Liessmann, Konrad Paul: Hodnota člověka, Praha: Vize 97, 2010, 143 s.
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s.
Sedláček, Tomáš: Ekonomia dobra a zla, Praha: 65. Pole, 2009, 270 s.
Schlippe, Arist von, Schweitzer J.: Systemická terapie a poradenství, Brno: Cesta, 2006, 251 s.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Nejsou plánované jiné činnosti.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Zápočet je udělen, když:
- je splněna min. 85% aktivní účast na seminářích
- jsou zpracované nástroje pro další řízení projektu (Zlomvaz) - děje se v rámci semináře.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (povinný předmět)