AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Teorie kritiky 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
207TKR3 ZK 6 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Štěpán KUBALÍK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem předmětu je seznámení posluchačů s kritikou teoretického předpokladu irelevance autorského záměru pro hodnocení uměleckých děl. Studenti budou seznámeni s argumenty, které zdůrazňují nezbytnost znalosti historického kontextu a autorského záměru pro legitmní kritiku.

Forma studia:

Semináře budou probíhat na základě pečlivého čtení primárních odborných textů.

Předpoklady a další požadavky:

Předpokladem pro zapsání do kurzzu je úspěšné absolvování kurzů Teorie kritiky I. a II.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Definice:

Kurz je zaměřen na představení a prodiskutování otázky, zda je pro uměleckou kritiku nutné znát dobový kontext autorovy tvorby a jeho záměr. Současně ukážeme různé možnosti uchopení autorského záměru. Představeny budou koncepce, které tuto pozici hájí.

Osnova:

1) Kritika relevance autorské kritiky pro uměleckou kritiku

2) Autorský záměr jako jedna ze složek zařazení díla do správné kategorie - K. Walton

3) Hermeneutika a fenomenologické oživení outorského záměru - E.D.Hirsch

4) Co myslíme autorskou intencí?

Doporučená nebo povinná literatura:

Eliot, Thomas S., O básnictví a básnících, Praha, Odeon, 1991. (Eseje „Tradice a individuální talent“, „Dokonalý kritik“, „Funkce kritiky“, „Hranice kritiky“, „Jak kritizovat kritika“.)

Gadamer, Hans Georg, Wahrheit und Methode: Grunzüge einer philosophischen Hermeneutik, Tübingen, 1960. (vybrané pasáže o umění a především divadle, použít lze i překlady do angličtiny)

Hirsch, E.D., „Objective Interpretation“ In: Validity in Interpretation, New York and London, Yale University Press, 1967.

Walton, Kendal, „Kategorie umění“ In: V. Zuska (ed.), Umění , krása šeredno: Texty z estetiky 20. století, Praha, Karolinum, 2004.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

seminář

Hodnoticí metody a kritéria:

Pravidelná a aktivní účast na seminářích. (30%)

Ústní zkouška. (70%)

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost K225
Pracovna pedagogů

(Karlova 26, Praha 1)
KUBALÍK Š.
14:00–15:30
(paralelka 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 14:00–15:30 KUBALÍK Š. Pracovna pedagogů
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet207TKR3.html