AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

The importance of cinema and the movies in the life and poetry of Jim Morrison

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
300MJM Z 1 6/H anglicky letní
Garant předmětu:
Kateřina KLARICOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Kateřina KLARICOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Motivating and inspiring the students to draw energy from the hidden sources of their creativity.

Forma studia:

Sober

Předpoklady a další požadavky:

Žádné

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

It would be nice to have a beamer to project sound and vision from my laptop (HP). Of course a dvd-installation would do also.

Obsah kurzu:

A guided tour through the labyrinth, including weird scenes inside the gold mine.

First part: Exhibition of the documentary The Doors: When you?re strange. A film by Tom Dicillo, narrated by Johnny Depp (ca 87 minutes, 2010).

Second part: Interactive reading of The Lords. Notes on Vision. A poetry album by Jim Morrison (1969), based on notes he took while studying at the UCLA film academy in Los Angeles and full of references to the movies, the cinema and its precursors. These references will be uncovered during the lecture.

Doporučená nebo povinná literatura:

Robert C. Allen/Douglas Gomery, Film History. Theory and Practice, McGraw-Hill, Inc., 1985;

David A. Cook, A History of Narrative Film, Fourth edition, W.W. Norton & Company, New York, 2004;

Daniel Dreier, Jim Morrison. The Scream of the Butterfly, Schirmer Art Books, s.d.;

Erika Fischer-Lichte, History of European Drama and Theatre, Translated by Jo Riley, Routledge, London and New York, 2002;

Mark Fortier, Theory/Theatre. An Introduction, Second edition, Routledge, London and New York, 2002;

Jerry Hopkins, No one here gets out alive. The long-awaited biography of JIM MORRISON, Plexus, London, 1980;

Greil Marcus, The Doors. A Lifetime of Listening to Five Mean Years, Public Affairs, New York, 2011;

José Luis Sanchez Noriega, Historia del Cine. Teoria y géneros cinematograficos, fotografia y television, Alianza Editorial, Madrid, 2002;

Hans-Peter Schwarz, Media-Art-History, Media Museum, ZKM, Center for Art and Media Karlsruhe, Prestel, Munich ? New York, 1997.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Watching documentary followed by expert comments and group discussion

Hodnoticí metody a kritéria:

To be discussed

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

CV: Frank Despriet

Birth Date:Februariy 18,1957, Kortrijk

Nationality:Belgium

Degrees:Master Sociology, RUGent (1979)

Teacher Higher Education, RUGent (1981)

Special University Programme SPSS, RUGent (1999), 3 parts:

-Analysis of variance (result A);

-Regression analysis (result A);

-Mulitivariate analysis (result: A).

Experience:1997-2006:Copywriter and Market researcher for Markee Research & Creation, Ghent

Since 1999: Teacher at Hogeschool West-Vlaanderen (HOWEST), Departments of Communication management, Tourism and Journalism.

Partims: Communication psychology, Propaganda, Communication sociology, Consumer psychology, SPSS (Statistical software), Intercultural communication, Communication research

Publications:

2011: Communication psychology. From Reptile to Robot (in Dutch), Academia Press, Ghent;

2013: From Reptile to Robot 2.0. Evolution of human communication (in Dutch), Academia Press, Ghent.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
25.04.2014 10:00–16:00 KLARICOVÁ K. Učebna 2
Lažanský palác
Lecturer: Frank Despriet paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet300MJM.html