AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Autorský absolventský film

Zapsat Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303AAF Z 20 česky letní
Garant předmětu:
Karel VACHEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Rudolf ADLER, Karel VACHEK, Miroslav JANEK, Helena TŘEŠTÍKOVÁ, Martin ŘEZNÍČEK, Alice RŮŽIČKOVÁ, Martin MAREČEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Absolventský film je vlasním cílem studia dokumentární režie na FAMU, tzn. že zralá osobnost dá najevo společnosti i odborné veřejnosti svou osobní vizi formálního i věcného útoku na nedostatky poměrů života ve státě či v menších komunitách na jeho území i s informacemi o možné nápravě poměrů - po absolventském filmu, pokud jde o skutečný talent, by společnost zájemců o umění měla mít představu, kdo a s jakými úmysly se v uměleckém světě nově objevil. Pravda je, že tento nárok obvykle nesplní všichni, ale to je riziko umělecké tvorby. Absolventský film musí být pro ty, kteří nesplní tuto nejvyšší ambici dobrou přiležitostí pro získání pozice v komerční tvorbě - už tím, že bude řemeslně dobře odveden.

Forma studia:

Studenti mohou vznik filmu konzoltovat v Realizační Dílně.

Termín a způsob klasifikace: letní semestr odevzdat do 5. září na KDT

Termín odevzdání scénáře: do 1. září nebo na konci zimního semestr (leden)

Termín realizace: říjen - srpen

Technologie natáčení: 16mm (nebo Betacam Digital), kontaktní zvuk

Čistá metráž / stopáž: 30-40 minut

Počet natáčecích dnů: 30 dní (z toho 20 zvuková kamera)

Materiál: 1708 m 16 mm neg. barva (nebo 9x kazeta Betacam Digital 64)

Zvukový materiál: mg 16 mm pro přepis mixu 440m; 6 x DAT 65; 1x S-VHS a VHS; 1x CD-R

Obrazová technika: zvuková kamera 20 dní (AATON SUPER 16, AATON LTR, ECLAIR ACL, ECLAIR NPR), němá kamera

16mm 10 dní (nebo 30 dní přenos. sada Betacam Digital)

Zvuková technika: DAT recorder FOSTEX PD-4 30 dní, event. NAGRA IV, ev. mix stůl

Střih: 80 frekvencí AVID, včetně výpisu pro zvukovou postprodukci

Zvuková postprodukce: zvuk. Studio FAMU - výběr a přepis výpovědí, hudby a ruchů , nahrávka komentáře 3 frekvence; příprava a nasazení míchacích stop - digitální zvuková střižna 6 frekvencí; digitální míchací pracoviště 4 frekvence; přepis mixu do masteru

Přepisy: (dle použité snímací technologie:) negativ 16mm nebo Betacam Digital - DV cam, DV cam - VHS a DVD, DV cam - S-VHS s TC

Archivace: (16mm dvoupás nebo i kk - NFA), DV cam - Studio FAMU, VHS a DVD - videotéka KDT

Předpoklady a další požadavky:

Kreativní předpoklady.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah kurzu:

Společné praktické cvičení 2. mgr. ročníku KDT:

Film může kombinovat dokumentární prvky se stylizací či prostředky tzv. hraného filmu. Je možné zvolit i jinou technologii výroby než 16mm (např. 35mm, super 16mm nebo Betacam Digital), ale nárok je pouze na kapacity (interní i externí) přepočítané vzhledem k tomuto standardu. O navýšení kapacit lze usilovat podáním žádosti o vnitřní grant FAMU ve vypsaných termínech.

Doporučená nebo povinná literatura:

Ač jde o praktické zkušenosti, přesto by se studentům mohla hodit tato literatura:

Barnouw, Erik: Documentary: A History of the Non-Fiction Film. 2. vyd. Oxford University Press, 1993. ISBN-10: 9780195078985

Ellis, Jack T.: New History of Documentary Film. 1. vyd. New York, Continuum, 2005. ISBN-10: 0826417515

Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění; Jihlava: Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava, 2004. ISBN 80-7331-023-6

Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze; Jihlava: JSAF, Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0

Gogola ml., Jan: Smrt dokumentárnímu filmu! Ať žije film! Od díla k dění!; Dipl. pr. FAMU; 2001

Kristin Thompsonová & David Bordwell, Dějiny filmu. AMU / NLN, Praha 2007

Štoll, Martin a kol.: Český film: režiséři-dokumentaristé. 1. vyd. Praha: Libri, 2009. ISBN 978-80-7277-417-3

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Každý i absolventský film vzniká v Realizační dílně pod vedením jednoho pedagoga a je konzultován s ostatními pedagogy katedry - dle výběru studenta. Tak je zaručeno, že student vede dialog s umělci, kteří jsou mu bližší a i s umělci(pedagogy), kteří jsou povaze jeho talentu hodně vzdáleni. To je způsob, jakým se katedra stará o rozvoj zvláštního talentu každého studenta.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity student získá na základě úspěšné prezentace a obhájení filmu.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Student je celý školní rok v kontaktu s vedoucím Realizační dílny a konzultuje s ním.

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet303AAF.html