AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Autorská reportáž - 16mm

Zapsat Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303AR ZK 3 česky letní
Garant předmětu:
Vít KLUSÁK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Vít KLUSÁK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Student projde postupnou tvůrčí cestou během výroby autorského filmu v žánru reportáže. Od kultivace nápadu, přes literární námět, bodový scénář až k hotovému tvaru.

Forma studia:

Termín a způsob klasifikace: letní semestr odevzdat do 1. září na KDT

Termín odevzdání scénáře: začátek letního semestru (1. 3.)

Termín realizace: duben - červen

Technologie natáčení: 16mm

Čistá metráž / stopáž: 10 minut

Počet natáčecích dnů: 10

Materiál: 360m 16 mm negativ ČB + denní práce; 1ks S-VHS a VHS

Zvukový materiál: mg perfo pás 16mm pro přepis mixu max 200 m; 1x DAT 65 nebo MDW 74, 1x CD-R

Obrazová technika: němá 16 mm kamera (ARRI STANDARD, ECLAIR NPR, ECLAIR ACL)

Zvuková technika: MINIDISC nebo kazetový mag. Sony TCD

Střih: 30 frekvencí 16 mm střižna, včetně výpisu pro zvukovou postprodukci

Zvuková postprodukce: výběr a přepis hudby nebo ruchů, nahrávka komentáře 1 frekvence; příprava a nasazení mích.stop - digitální zvuková střižna 2 frekvence; mix digitální pracoviště 1frekvence; přepis mixu na mg. 16mm + synchronizace s obrazem

Přepisy: denní práce 16mm - DV cam, DV cam - VHS a DVD, serviska na S-VHS s TC

Archivace: 16mm dvoupás (nebo i kk) - NFA, DV cam - Studio FAMU, VHS a DVD - videotéka KDT

Předpoklady a další požadavky:

Na Dílně probíhá společný intenzivní dramaturgický rozbor žánru reportáže. Jak převtělit nápad ve filmové dílo? Autorská reportáž = autor líčí (na) situace. Jak po(za)stihnout „dramatickou“ - „všední“ situaci?

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Obhlídky - fotografie nebo video i audio z místa či dějů připravovaného natáčení. Samostatná příprava - drobná praktická cvičení v žánru reportáže.

Obsah kurzu:

V rámci Dílny se připravuje k realizaci Autorská reportáž. První semestr slouží k získávání základních filmových praktických dovedností, ověřování motivací, hledání témat, tvorbě scénářů. Těžištěm druhého semestru jsou intenzivní konzultace k natáčení a střihu filmů. Smyslem předmětu je provést studenty cyklem vzniku díla a především podnítit vývoj jejich vlastní filmové řeči v rámci žánru reportáže.

Doporučená nebo povinná literatura:

Bazin, André : Co je to film?; Československý filmový ústav; Praha; 1979

Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu; Dauphin; Praha; 1998

Carriére, Jean-Claude: Vyprávět příběh; NFA; Praha; 1995

Drvota, Mojmír: Základní složky filmu; NFA; Praha; 1994

Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla; Československý spisovatel, Praha, 1963

Epstein, Jean: Poetika obrazů; Hermann & synové; Praha; 1997

Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie; AMU a Ji hlava; Praha; 2004

Gogola ml., Jan: Smrt dokumentárnímu filmu! Ať žije film! Od díla k dění!; Dipl. pr. FAMU; 2001

Monaco, James: Jak číst film; Albatros ; Praha; 2004

Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu; AMU; Praha; 2010

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Řízený dialog, dramaturgická analýza literárních podkladů - námětů a scénářů, dramaturgická analýza obhlídek, dramaturgie střihových verzí.

Hodnoticí metody a kritéria:

Klauzurní komise hodnotí společně hotové dílo v rámci klauzurních zkoušek.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet303AR.html