Autorská reportáž - 16mm
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
303AR | ZK | 3 | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Vít KLUSÁK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Vít KLUSÁK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Student projde postupnou tvůrčí cestou během výroby autorského filmu v žánru reportáže. Od kultivace nápadu, přes literární námět, bodový scénář až k hotovému tvaru.
- Forma studia:
-
Termín a způsob klasifikace: letní semestr odevzdat do 1. září na KDT
Termín odevzdání scénáře: začátek letního semestru (1. 3.)
Termín realizace: duben - červen
Technologie natáčení: 16mm
Čistá metráž / stopáž: 10 minut
Počet natáčecích dnů: 10
Materiál: 360m 16 mm negativ ČB + denní práce; 1ks S-VHS a VHS
Zvukový materiál: mg perfo pás 16mm pro přepis mixu max 200 m; 1x DAT 65 nebo MDW 74, 1x CD-R
Obrazová technika: němá 16 mm kamera (ARRI STANDARD, ECLAIR NPR, ECLAIR ACL)
Zvuková technika: MINIDISC nebo kazetový mag. Sony TCD
Střih: 30 frekvencí 16 mm střižna, včetně výpisu pro zvukovou postprodukci
Zvuková postprodukce: výběr a přepis hudby nebo ruchů, nahrávka komentáře 1 frekvence; příprava a nasazení mích.stop - digitální zvuková střižna 2 frekvence; mix digitální pracoviště 1frekvence; přepis mixu na mg. 16mm + synchronizace s obrazem
Přepisy: denní práce 16mm - DV cam, DV cam - VHS a DVD, serviska na S-VHS s TC
Archivace: 16mm dvoupás (nebo i kk) - NFA, DV cam - Studio FAMU, VHS a DVD - videotéka KDT
- Předpoklady a další požadavky:
-
Na Dílně probíhá společný intenzivní dramaturgický rozbor žánru reportáže. Jak převtělit nápad ve filmové dílo? Autorská reportáž = autor líčí (na) situace. Jak po(za)stihnout „dramatickou“ - „všední“ situaci?
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Obhlídky - fotografie nebo video i audio z místa či dějů připravovaného natáčení. Samostatná příprava - drobná praktická cvičení v žánru reportáže.
- Obsah kurzu:
-
V rámci Dílny se připravuje k realizaci Autorská reportáž. První semestr slouží k získávání základních filmových praktických dovedností, ověřování motivací, hledání témat, tvorbě scénářů. Těžištěm druhého semestru jsou intenzivní konzultace k natáčení a střihu filmů. Smyslem předmětu je provést studenty cyklem vzniku díla a především podnítit vývoj jejich vlastní filmové řeči v rámci žánru reportáže.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bazin, André : Co je to film?; Československý filmový ústav; Praha; 1979
Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu; Dauphin; Praha; 1998
Carriére, Jean-Claude: Vyprávět příběh; NFA; Praha; 1995
Drvota, Mojmír: Základní složky filmu; NFA; Praha; 1994
Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla; Československý spisovatel, Praha, 1963
Epstein, Jean: Poetika obrazů; Hermann & synové; Praha; 1997
Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie; AMU a Ji hlava; Praha; 2004
Gogola ml., Jan: Smrt dokumentárnímu filmu! Ať žije film! Od díla k dění!; Dipl. pr. FAMU; 2001
Monaco, James: Jak číst film; Albatros ; Praha; 2004
Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu; AMU; Praha; 2010
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Řízený dialog, dramaturgická analýza literárních podkladů - námětů a scénářů, dramaturgická analýza obhlídek, dramaturgie střihových verzí.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Klauzurní komise hodnotí společně hotové dílo v rámci klauzurních zkoušek.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dokumentární tvorba - bakalář (oborový předmět – praktické cvičení)