AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Seminář kameramanské tvorby 5

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304SK5 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jaromír ŠOFR
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jaromír ŠOFR, Ivan ŠLAPETA
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

připravit posluchače pro práci filmového kameramana

Forma studia:

Vjem filmových děl v kvalitní promítací sini a jejich obrazová anylýza v následných lekcích v učebně.

Předpoklady a další požadavky:

Vybraný soubor kinematografických děl z hlediska kameramanské tvorby relevantních

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

-

Obsah kurzu:

Seminář je zaměřen na rozbory kameramanských děl s hlediska hodnocení jejich vizuálních forem z aspektu podpory principiálních myšlenek závažných filmů.

Důležitou součástí semináře je studium vztahu mezi profesí režie a kamery. Zvláštní pozornost je věnována procesu akceptace scénáře, uchopení jeho inspiračních hodnot pro účel jeho vizualizace kameramanskými prostředky.

Ilustračním i studijním materiálem jsou díla světové kinematografie, prezentovaná jak v seminárním čase, tak i v čase školních projekcí, pokud jde o díla z hlediska shora uvedeného aspektu relevantní. Soubor filmů nachází vodítko v právě vydané publikaci „Making Pictures“ a je aktualizován dostupnými novinkami. Souběžně je diskutován vývoj prostředků jak z oblasti snímací, tak i osvětlovací techniky. Látka je dokládána katalogovou dokumentací všech současných technických prostředků,

obohacována prezentacemi předních firem technické báze filmového průmyslu a oživována workshopy (Kodak).

Toto cestou probíhá příprava studentů jak na výkon jejich absolventských projektů, jejichž individuální pedagogické vedení tvoří další významnou položku semináře, tak i jejich příprava na vstup do profesionálního života.

Znalost hodnot dosažených kameramany v průběhu 20.století a jejich nezpochybnitelného odkazu pro budoucnost profese.

Přednášející: Prof. Mgr. Jaromír Šofr

Studenti zaměřují pozornost na vztahy mezi verbálním vyjádřením příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem. Zvláštní důraz je kladen na kameramanskou dramaturgii, kdy myšlenka, poselství či smysl filmu je určující pro celkový vzhled filmu.

Doporučená nebo povinná literatura:

J.C. Carriere, Vyprávět příběh

P. Brook, Pohyblivý bod

J. Pallasmaa, The architecture of image

P. Ward, Picture composition

V. Storaro, Writing with Light

G. Millerson, Lighting for television and film

Making Picture, A century of eurpen Cinematography

D. Samuelson´s, Manual for Cinematographers

American Cinematographer Manual

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Seminář.

Hodnoticí metody a kritéria:

Prezence v projekční síni a ktivita v semináři.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 233
Učebna 4

(Lažanský palác)
ŠOFR J.
14:00–15:35
(paralelka 1)
Šlapeta
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 14:00–15:35 ŠOFR J. Učebna 4
Lažanský palác
Šlapeta paralelka 1
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet304SK5.html