TV snímání a reprodukce 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304TSR2 | ZK | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Karel FLIEGEL, Emil KOŠŤÁL
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Karel FLIEGEL, Emil KOŠŤÁL
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
V návaznosti na 304TSR1 vysvětlit techniku a parametry klíčového zařízení, se kterým kameraman pracuje, tj kamery. Optimální nastavení parametrů kamery pro daný režim snímání, příprava scény( je- li možná).Vysvětlit
technické zabezpečení postprodukčních operací s cílem upozornit studenty na meze možné postprodukční úpravy výsledného produktu.
Zdůraznit význam kvalitní reprodukce obrazu pro dosažení produkčního záměru a ukázat vývoj reprodukčních zařízení.Pozornost soustředit na projekční a velkoplošné zobrazování
- Forma studia:
-
Výuka je vedena formou přednášek, projekce příslušných grafických a obrazových předloh.Důraz je položen na využívání elektronických i kinematografických prostředků snímání a reprodukce obrazového obsahu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Zápočet z předchozího předmětu 304TSR1 a 304VDT, zkouška z 304KOL.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
-
- Obsah kurzu:
-
Popis předmětu:
Předmět se zabývá snímacím, zpracovatelským a reprodukčním procesem v
oblasti televizní technologie. Obsah je převážně zaměřen na podstatu
a specifika reálného světelného obrazu jako hlavní vstupní i výstupní
veličiny v televizi, což bylo dříve často opmíjeno vzhledem k přeceňo-
vání a zdůrazňování významu elektronické stránky fenoménu televize.
Mimořádný důraz je proto v těchto přednáškách kladen na maximální
dosažitelnou kvalitu výsledného obrazu, jak ji může ovlivnit kameraman
ve sféře utváření scény a jejího snímání, ale i během dodatečného
zpracování a korekcí. Významná pozornost se věnuje citlivé otázce
aplikace filmu v televizi a zejména moderním přístupům ke koexistenci
obou tak specifických médií.Neopomenutelnou součástí přednášek je ana-
lyza dosavadní situace televizní reprodukce obrazu, která byla význam-
ným omezením uplatnění televizních postupů v umělecké tvorbě.
Tématicky předmět navazuje na přednášky o základech TV techniky a zna-
losti filmové exponometrie,které rozšiřuje na snímání a reprodukci
televizní.Uzavírá se tak technologická část bakalářského studia.
Úkoly:
Posluchači během obou semestrů cyklu shromažďují poznatky, které jsou
pedagogem posuzovány minimálně ve dvou fázích a to zápočtem po zimním
a zkouškou po letním semestru.
Výsledné hodnocení:
Sestává - podle doporučení - z klasifikace jednotlivých složek a to
- aktivita při diskuzi a řešení dílčích průběžně zadávaných úloh (20%)
- vyhodnocení semestrálního testu (20%)
- závěrečná zkouška - s možností předchozí přípravy (60%)
Základní nosná témata (hrubá osnova):
1. Měřítka objektivní kvality televizního obrazu
2. Zkušební obrazce, testy a signály (metodika, praktické aplikace)
3. Film a televize (principiální disproporce a jejich řešení)
4. Televizní snímání (kamery a jejich parametry, nové technologie)
5. Zpracovatelské procesy z hlediska kameramana (scéna, postprodukce)
6. TV prezentace (principy, slabiny dosavadních řešení,nové systémy, doplněné třídimenzionálními technologiemi)
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
O.H. Schade: I mage Quality, SMPTE Journal (USA) June 1987
H. Malvedy: Unverständliches und Verständnislosigkeit, čas. Fernseh- und Kinotechnik (SRN) Nr.7-12/1989
Metoda subjektivního hodnocení kvality televizních obrazů, dokument CCIR (též Technická informace VÚRT)
L. Blažek, J. Vrabec, V. Kasika, V. Bezděk, G. Tauš: Výroba a prezentace audiovizuálních děl II. (FAMU 1992),
Vl. Vít, Televizní technika, Projekční a velkoplošné zobrazování, BEN, Praha 2000
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Výuka je realizována formou přednášek. V plánu je nepřetržité doplňování informace o nejnovějších technologiích, konkrétně 3D snímání a projekce doplněné o studium přenosových kódovacích systémů pro digitální 3D TV.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výsledné hodnocení:
Sestává - podle doporučení - z klasifikace jednotlivých složek a to
- aktivita při diskuzi a řešení dílčích průběžně zadávaných úloh (20%)
- vyhodnocení semestrálního testu (20%)
- závěrečná zkouška - s možností předchozí přípravy (60%)
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 09:00–10:35 KOŠŤÁL E. Učebna B KK
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)