Výpočetní a digitální technika
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VDT | Z | 1 | 10/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Karel FLIEGEL, Emil KOŠŤÁL
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Karel FLIEGEL, Emil KOŠŤÁL
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Dosáhnout pochopení principu digitálních metod zpracování obrazové informace. Způsoby a přínos převodu informace z analogové na digitální formu signálu.Ukázat, že digitální reprezentace umožňuje operace, které jsou s analogovými signály neuskutečnitelné hlavně v oblasti základního zpracování obrazového signálu (např. triky).
- Forma studia:
-
Výuka založena na přednáškách s masivním využitím projekční techniky, což umožňuje teoreticky náročné partie studentům přiblížit grafickými a obrazovými prostředky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Prerekvizity: Partie ze středoškolské( gymnasiální) matematiky : Poznatky z logiky, pravdivostní hodnoty výrokových formulí, pravděpodobnost jevů, výroková logika.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
-
- Obsah kurzu:
-
Seznámení posluchačů s principy výpočetní techniky, aplikovatelnými
na jejich budoucí profesionální činnost v oblasti filmové a televizní
tvorby.Jedná se o výklad základních pojmů a úvod do teorie
digitálního chápání a zpracování obecných jevů, jak se s tím dnešní
moderní člověk setkává i v běžném denním životě. Po výkladu obecných
zákonitostí oboru se v navazující části rámcově přibližuje
problematika číslicových postupů na praktických příkladech v audio-
vizuálních zpracovatelských a řídících procesech. Cílem výuky tohoto
předmětu je podání utříděných elementárních poznatků a příprava
studenta na zvládání progresivních technologií jako pomoc v jeho
vlastním oboru. Nejde o školení na specifickou profesi, ale o širší
základnu všeobecné vzdělanosti tvůrčího pracovníka.
Úkoly:
Během 1 semestru se posluchači seznamují nejen se základními i
nejmodernějšími pznatky z tohoto rychle se rozvíjejícího oboru, ale
řeší přitom i některé konkrétní dílčí aplikace, zadávané jim
(společně nebo individuálně) jako jednoduché praktické příklady.
: Seznámení posluchačů s principy výpočetní techniky, aplikovatelnými na jejich budoucí profesionální činnost v oblasti filmové a televizní tvorby. Jedná se o výklad základních pojmů a úvod do teorie digitálního chápání a zpracování obecných jevů. Cílem výuky tohoto předmětu je podání utříděných elementárních poznatků a příprava studenta na zvládání progresivních technologií.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
V. Kasika: Základy digitální techniky, skripta FAMU, Státní Pedagogické nakladatelství Praha 1989
Seznam doplňující a rozšiřující literatury:
G.E. Hoernes, M.F. Heilweil: Úvod do Booleovy algebry, SNTL 1969
J. Blatný a kol.: Číslicové počitače, SNTL Praha 1982
V. Ševčík, Z. Ševčík: Úvod do teorie syntézy diskrétních kódů vyd. IVV Čs. televize Praha 1984
Z.Sobotka: Základy digitálního zpracování obrazu,VÚST Praha 1985
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Je připraven detailnější pohled na metody a technická provedení digitalizace obrazové informace pro snímání a reprodukci pohybujících se objektů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredit je udělen na základě aktivity na přednáškách a na závěrečném semináři, kde je studentům umožněno se individuálně vyjádřit k možným řešením zadaného problému.
Zápočet je udělen na základě výsledků závěrečného testu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 10:40–11:25 KOŠŤÁL E. Učebna B KK
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)