Marketingová komunikace 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MK1 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Pavel MAURER
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Pavel MAURER
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Základní informace o marketingu obecně a následně se zaměřením na AVD
- Forma studia:
-
Předmět seznamuje studenty se základy tohoto oboru, terminologií a hlavními postupy při marketingové práci. Vyjasňuje též rozdíl mezi komenrčním a nekomerčním marketingem.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Vypracování seminární práce k udělení zápočtu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
1. Marketingová komunikace
Co je to marketingová komunikace? (Product/Price/Positioning/Placement/Promotion/People). Briefing (Kdo/co/kdy/kde/jak/za co). Systém zadání a zpracování zakázky. KISS + SMART. Reklama jako fenomén doby - citace studentů (1994-2004). Citace D. Ogilvy
2. Agentura
Jak funguje reklamní agentura, charakteristika jednotlivých oddělení. Angličtina v reklamě, odborná terminologie. Jak vypadá komunikační agentura (reklama, public relations, One-2-One nebo B-2-B komunikace, ATL, BTL, Internet). Prezentace agentury (credentials Ogilvy Group). Produkce. In house a externí produkce. Produkce TV, Foto, Print?(vliv na výběr tvůrčího týmu, casting-bolest malých trhů, lokace (Forte), režisérské stáje, jak dělat showreel?
3. Kreativita
Kdo kreativně vytváří reklamu? Vztah agentury a externích umělců. Umělci v reklamě (zneužití a využití). Schopnost zkratky. Jak vzniká autorský nápad? Autorský honorář. Právní aspekty „umělecké smlouvy“. Nebezpečí kradení nápadů. Kdo je skutečným autorem v reklamě? (jak vznikla značka Forte - vývoj storyboardu a strategie klienta). Kritéria úspěchu (single minded, vtip, zkratka, moment překvapení, memorable moment, tech. dokonalost).
4. Festival reklamy
Projekce Cannes, Epica, Portorose (komentovaná projekce nejzajímavějších reklam na světě).
5. Reklama bez hranic?
Existuje? Specifika mezinárodního a lokálního pojetí reklamy (komentovaná projekce, Diesel Jeans „for your successful living“). Apple Macintosh Story.
6. Sponzoring
Umění sponzoringu aneb jak získat finančního partnera pro svůj projekt film/divadlo/výstavu/sportovní klub a nepřipadat si jako žebrák? (3oaks, Gurmán, film, Festival). Goodwill, Corporate Citizen. Forma nabídky, marketingová znalost situace a potřeb budoucího partnera. Nedávat číst scénář! Mecenášství, globální problémy (Shell, Cannon-wild Life, Benetton, British Gas).
7. Brand Stewardship
Brand building, Brand awareness, Corporate Identity. Příklady zachování stylové jednoty v rámci reklamní komunikace (Vývoj projektu Gurmán/Grand Restaurant. 360 Degree Branding.
8. Pivní Positioning
Tajemství správné komunikace a positioningu, aneb - neskutečné historky fungují nejlépe! „Neuvěřitelné vlastnosti piva“. Nejslavnější TV reklamy na pivo v Evropě a USA.
9. VOLVO Brand Building
Jednotný způsob komunikace zaručuje bezpečnou a trvalou pozici značky na trhu.
10. Jak zabít nápad?
Základní zásady tvůrčího procesu v reklamě. 10 zaručených rad jak definitivně zničit dobrou myšlenku.
11. Umění prezentace
Nejdůležitější body správné prezentace projektu či nápadu. Technické i osobnostní předpoklady úspěchu. Hodnotící žebříček A-B-C. Má PowerPoint nějakou Power?
12. Reklamní text
Každé textové sdělení má své zákonitosti. Co psát a co nepsat. Claim - slogan - headline. Lidé chtějí slyšet příběhy.
13. Křehký pojem loajalita
Co je to CRM, „One 2 One“ komunikace, reklama je nezvaný host, který chce násilně vniknout do našich životů - jak to jde jinak? Boj značek.
14. Umělci v reklamě
Ti, co nikdy, ti co vždy, ti co neztratí svou tvář. Nebezpečí personifikace značky s „face“. UBS - nedělní chvilka poezie.
15. The God has an Image Problem a IKEA Ostrava
Dvě případové studie zajímavých komunikačních projektů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Kotler, Philip: Marketing Management
Ogilvy, David: Zpověď muže reklamy
Ogilvy, David: Ogilvy o reklamě
Toscani, Olivier: Navoněná zdechlina
týdeníky:
Strategie
Marketing & Media
Websites:
www.advertising.com
www.mam.cz
www.istrategie.cz
www.brandchannel.com
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast na přednáškách, zápočtová písemná práce.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 16:30–18:05 MAURER P. Učebna 1
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Produkce (Mgr.) (povinně volitelný předmět)
- Produkce v anglickém jazyce (Mgr.) (povinně volitelný předmět)