AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Střih z pohledu produkce

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305SPP Z 1 10/S česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem předmětu je zorientovat studenty v tom, co je ve střihu možné a jednoduché a co naopak obtížné až neřešitelné a přitom drahé. Oboje pak z pohledu vyprávění a čistě technologického. Metodou jsou názorné ukázky a jejich rozbor s upozorněním na limity digitální technologie nejen technické, ale i finanční.

Forma studia:

Cyklus šesti dvouhodinových přednášek, vždy jedna v učebně a druhá ve střižně.

Protože se jedná o cyklus pro produkci, všechny kroky zdůrazňují i finanční důsledky zvolených řešení. Proto logicky začínáme střihem ve scénáři a analýzou, co lze už ze scénáře vyčíst a jak toto korigovat. Praxe deseti a více verzí scénáře. Script doctoring, které stojí za dva týdny práce tolik, co originální scénář,stejně jako další 2 měsíce střižny a střihače stojí méně, než natáčecí den.

Protože bezmezná důvera v možnosti digitální postprodukce snažím se racionalizovat tuto víru ve všemocnost triku. Časová, tedy opět finanční náročnost a koordinace složek, timing neúplných triků ve stádiu střihu, kdy často odhadujeme prostor pro trik ve finálním sestřihu. Úskalí vnímaní celku složeného z dialogových scén, které skoro 100% representují výsledek ve spojení s efektovými sekvencemi, které jsou jen těžko představitelné. Příklad Star Wars1 preview.

Předpoklady a další požadavky:

Aktivní, neformální spolupráci v hodinách. Aplikaci probírané problematiky na osobní zkušenosti studentů, nadpoloviční docházku.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
Obsah kurzu:

Cyklus šesti dvouhodinových přednášek, vždy jedna v učebně a druhá ve střižně.

Protože se jedná o cyklus pro produkci, všechny kroky zdůrazňují i finanční důsledky zvolených řešení. Proto logicky začínáme střihem ve scénáři a analýzou, co lze už ze scénáře vyčíst a jak toto korigovat. Praxe deseti a více verzí scénáře. Script doctoring, které stojí za dva týdny práce tolik, co originální scénář,stejně jako další 2 měsíce střižny a střihače stojí méně, než natáčecí den.

Protože bezmezná důvera v možnosti digitální postprodukce snažím se racionalizovat tuto víru ve všemocnost triku. Časová, tedy opět finanční náročnost a koordinace složek, timing neúplných triků ve stádiu střihu, kdy často odhadujeme prostor pro trik ve finálním sestřihu. Úskalí vnímaní celku složeného z dialogových scén, které skoro 100% representují výsledek ve spojení s efektovými sekvencemi, které jsou jen těžko představitelné. Příklad Star Wars1 preview.

1. přednáška - scénář jako nejlevnější fáze výroby- přímý vztah scénáře a střihu, kdy oboje řeší stejné. Ve střižně sice konkrétní a hmatatelné, zato méně variabilní.

2. přednáška - střižna - ukázka různých střihových verzí reklam pro jejich krátkost a pregnantnost. Rozbor mechanismu změn. Tempo a vyprávění. Ukázka funkce hudby na celkové vyznění.

3. přednáška - natáčení pro digitální postprodukci, green screen, plates, rotoscope, ruční maskování. všechno je možné? opravdu. Čeho se vyvarovat.

4. přednáška - střižna - opakování ukázek různách obrazových formátů, názorné ukázky před a po triku. Rozbor elementů pro trik.

5. přednáška - kontrolní projekce = sneak preview, formuláře k vyplnění, cílová skupina, úskalí projekcí, zvyk na hudební složku.

6. Amadeus directors cut versus Original Release version. Názorné ukázky, co se změnilo vynecháním 35 minut stopáže na vyznění jednolitlých postav. Zákonitosti vnímání a pozornosti diváka ve stavbě příběhu a jeho stopáži.

Doporučená nebo povinná literatura:

Francois Truffaut: Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČS filmový ústav, 1986

Karel Reisz: The technique of Film Editing, 2nd Edition Focal Press 1968, 2002

Dominic Case: Film Technology in postproduction, Focal Press 2001

Walter Murch: In the blick of an eye, 2nd edition Silman-James Press 1998

Barbara Clark-Susan J.Spohr: Guide to postproduction for TV and Film, 2nd edition Focal Press 2002

Ken Dancyger: The technique of film and video editing 3rd edition Focal Press 2000

Peter Biskind: Easy Riders Ragging Bulls, Simon & Schuster, 1998

Peter Biskind: Down and dirty pictures, Bloomsbury 2004

Robert McKee: Story, Methuen 1998

Syd Field: Screenplay, 3rd edition Dell Publishing 1994

Alistair Owen: Story and Character, Bloomsbury 2003

George Perry: Steven Spielberg, Orion 1998

George O. Custen: Twentieth Century Fox - Darryl F. Zanuck And The Culture Of The Hollywood, Basic Books 1997

American Cinematographer Manual, 8th edition ASC press 2001

www.arri.de

www.aaton.com

www.kodak.com

www.SMPT.com

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednášky

Hodnoticí metody a kritéria:

Aktivní, neformální spolupráci v hodinách. Aplikaci probírané problematiky na osobní zkušenosti studentů, nadpoloviční docházku.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet305SPP.html