Ateliér Rudo Prekopa 8
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307ARUP8 | ZK | 6 | 28/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Rudolf PREKOP
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Rudolf PREKOP
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem atelieru výtvarné fotografie je v maximální míře podpořit individuální tvůrčí schopnosti studentů se zaměřením na koncepční práci. Předpokládá se práce v kontextu současného umění bez limitujících faktorů
- Forma studia:
-
Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,
samostatná tvůrčí práce
- Předpoklady a další požadavky:
-
Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie
Obecná znalost teorie současného vizuálního umění
Schopnost analytické reflexe
Kreativní předpoklady
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Tento ateliér poskytuje tvůrčí prostor pro studenty pracující žánrově napříč celým výrazovým fotografickým spektrem. Programově se tady anulují hranice mezi výtvarnou, dokumentární, multimediální, či jinou formou obrazového sdělení. To proto, aby bylo akcentováno sdělení samo.
V rámci tohoto „Autonomního ateliéru“ se realizují jednotlivá semestrální cvičení, dle zadání, která nejsou neměnná, ale naopak reagují na „ducha doby“.
Důraz je tu kladen na myšlenkové zázemí, senzibilitu a individuální postoj každého posluchače, který v interakci a dialogu s pedagogem vyústí v konkrétní kreativní výstup, jakožto výsledek celého procesu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář, praktické cvičení, přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnocení:
Klasifikovaný zápočet: udělený na základě odevzdaných cvičení, hodnotí se v jakém rozsahu bylo splněno zadání, nápaditost řešení a kvalita zpracování.
Účast: předpokladem pro hodnocení studenta je min. 60% účast na seminářích a účast na povinných společných konzultacích stanovených při zahájení výuky předmětu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie CZ - magistr (oborový předmět)