AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Atelier with Štěpánka Šimlová 5

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307EASS5 ZK 6 28/S česky zimní
Garant předmětu:
Štěpánka ŠIMLOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Štěpánka ŠIMLOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem atelieru výtvarné fotografie je v maximální míře podpořit individuální tvůrčí schopnosti studentů se zaměřením na koncepční práci. Předpokládá se práce v kontextu současného umění bez limitujících faktorů

Forma studia:

Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,

samostatná tvůrčí práce

Předpoklady a další požadavky:

Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie

Obecná znalost teorie současného vizuálního umění

Schopnost analytické reflexe

Kreativní předpoklady

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu

Obsah kurzu:

5. ATELIÉR ŠTĚPÁNKY ŠIMLOVÉ

Výuka v ateliéru je určena zejména pro posluchače, kteří se chtějí zabývat experimentálním pojetím fotografie nebo její medium rozšířit formou instalace, přesahem do pohyblivého obrazu, videa nebo animace. Posluchači pracují na vlastním projektu, který je předem prodiskutován a specifikován. Důraz je kladen především na dlouhodobý vývoj projektu, který je podmíněn pregnantním vyjádřením záměru s reflexí kontextu, hledáním nejvhodnějších forem vyjádření, produkčními schopnostmi a realizací ve výstavním prostoru. Čas na zpracování projektu je jeden školní rok, tzn. 2 semestry. Mimo hlavní projekt posluchači pracují na krátkodobých zadáních, které vyplývají z aktuálních témat v současném kulturním a společenském dění.

Doporučená nebo povinná literatura:

Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,

Los Angeles a London: University of California Press, 2001

Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,

Cambridge and London, 2006

Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University

Press, New Haven 2008

Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004

Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002

Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames

Hudson, 2004

Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004

Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990

Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art

since 1900, London: Thames & Hudson, 2004

Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,

1996

Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004

Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009

Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007

Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003

Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern

Art, 2007

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

seminář, praktické cvičení, přednáška

Hodnoticí metody a kritéria:

Hodnocení:

Klasifikovaný zápočet: udělený na základě odevzdaných cvičení, hodnotí se v jakém rozsahu bylo splněno zadání, nápaditost řešení a kvalita zpracování.

Účast: předpokladem pro hodnocení studenta je min. 80% účast na seminářích a účast na povinných společných konzultacích stanovených při zahájení výuky předmětu.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet307EASS5.html