Atelier with Štěpánka Šimlová 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307EASS7 | ZK | 6 | 28/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Štěpánka ŠIMLOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Štěpánka ŠIMLOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem atelieru výtvarné fotografie je v maximální míře podpořit individuální tvůrčí schopnosti studentů se zaměřením na koncepční práci. Předpokládá se práce v kontextu současného umění bez limitujících faktorů
- Forma studia:
-
Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,
samostatná tvůrčí práce
- Předpoklady a další požadavky:
-
Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie
Obecná znalost teorie současného vizuálního umění
Schopnost analytické reflexe
Kreativní předpoklady
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
5. ATELIÉR ŠTĚPÁNKY ŠIMLOVÉ
Výuka v ateliéru je určena zejména pro posluchače, kteří se chtějí zabývat experimentálním pojetím fotografie nebo její medium rozšířit formou instalace, přesahem do pohyblivého obrazu, videa nebo animace. Posluchači pracují na vlastním projektu, který je předem prodiskutován a specifikován. Důraz je kladen především na dlouhodobý vývoj projektu, který je podmíněn pregnantním vyjádřením záměru s reflexí kontextu, hledáním nejvhodnějších forem vyjádření, produkčními schopnostmi a realizací ve výstavním prostoru. Čas na zpracování projektu je jeden školní rok, tzn. 2 semestry. Mimo hlavní projekt posluchači pracují na krátkodobých zadáních, které vyplývají z aktuálních témat v současném kulturním a společenském dění.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář, praktické cvičení, přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnocení:
Klasifikovaný zápočet: udělený na základě odevzdaných cvičení, hodnotí se v jakém rozsahu bylo splněno zadání, nápaditost řešení a kvalita zpracování.
Účast: předpokladem pro hodnocení studenta je min. 80% účast na seminářích a účast na povinných společných konzultacích stanovených při zahájení výuky předmětu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie EN - magistr (oborový předmět)