AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Jan Šerých Workshop

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307EWJS ZK 5 13/S anglicky letní
Garant předmětu:
Robert SILVERIO
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Robert SILVERIO
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Zmíněná dílna se bude ve své první fázi věnovat fenoménu propojení textu a (pohyblivého) obrazu. V rámci jednotlivých setkání se, formou stručných případových studií, nejdříve pokusíme izolovaně prozkoumat různé podoby tohoto fenoménu, v rámci jeho nejtradičnějších uplatnění (mezititulky v němém filmu, tradiční úvodní či závěrečné titulky, podtitulky).

Následující a důležitější kapitolou by mělo být extenzivní představení různých příkladů záměrného i nezáměrného narušení nebo posouvání limitů filmovo-textového žánru (amatérské titulkování, chyba, náhodné přiřazení významu v konceptuálních videích, grafická schémata a ?text mimo obraz? v současné kinematografii a seriálové produkci...). Následující praktická zadání budou záviset na zvoleném tématu i dispozicích posluchače a mohou sahat od scénáře či storyboardu až ke krátkému filmovému útvaru.

Druhá fáze workshopu se bude zabývat do jisté míry zvratným procesem, tedy konzervací (pohyblivého) obrazu v textu. Může být krátká synopse samostatným dílem, vzniklým na základě hotového filmu? Do jaké míry lze srovnávat filmový střih, oproštěný od konkrétní materie, s prací grafického designéra?

Ani zde praktické zadání nijak rigidně neomezuje volbu média, vychází jen z předpokladu interpretace či abstrakce již existujícího díla, s jistým upřednostněním materiální či grafické podoby finálního výstupu.

Forma studia:
Předpoklady a další požadavky:
Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
Obsah kurzu:

Zmíněná dílna se bude ve své první fázi věnovat fenoménu propojení textu a (pohyblivého) obrazu. V rámci jednotlivých setkání se, formou stručných případových studií, nejdříve pokusíme izolovaně prozkoumat různé podoby tohoto fenoménu, v rámci jeho nejtradičnějších uplatnění (mezititulky v němém filmu, tradiční úvodní či závěrečné titulky, podtitulky).

Následující a důležitější kapitolou by mělo být extenzivní představení různých příkladů záměrného i nezáměrného narušení nebo posouvání limitů filmovo-textového žánru (amatérské titulkování, chyba, náhodné přiřazení významu v konceptuálních videích, grafická schémata a ?text mimo obraz? v současné kinematografii a seriálové produkci...). Následující praktická zadání budou záviset na zvoleném tématu i dispozicích posluchače a mohou sahat od scénáře či storyboardu až ke krátkému filmovému útvaru.

Druhá fáze workshopu se bude zabývat do jisté míry zvratným procesem, tedy konzervací (pohyblivého) obrazu v textu. Může být krátká synopse samostatným dílem, vzniklým na základě hotového filmu? Do jaké míry lze srovnávat filmový střih, oproštěný od konkrétní materie, s prací grafického designéra?

Ani zde praktické zadání nijak rigidně neomezuje volbu média, vychází jen z předpokladu interpretace či abstrakce již existujícího díla, s jistým upřednostněním materiální či grafické podoby finálního výstupu.

Doporučená nebo povinná literatura:
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
Hodnoticí metody a kritéria:

Odevzdání projektu dle zadání daného externího pedagoga.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR 304
Učebna KF

(Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12))
SILVERIO R.
15:40–17:15
SUDÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 15:40–17:15 SILVERIO R. Učebna KF
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet307EWJS.html