Fotografie dokumentární 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307FODO1 | ZK | 2 | 13/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Karel CUDLÍN
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Karel CUDLÍN
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Rozvíjení tvůrčích schopností při využití fotografických výrazových prostředků v oblasti reportáže a dokumentu. Odpověď na etické otázky v práci reportážního a dokumentárního fotografa a jeho společenské odpovědnosti, zvláště při využití fotografií v médiích.
- Forma studia:
-
Hodnocení:
Klasifikovaný zápočet.
Účast: na 60% přednášek.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Popis předmětu:
Výuka je zaměřená nejen rozvíjení tvůrčích schopností při využití fotografických výrazových prostředků v oblasti reportáže a dokumentu, ale v seminárních diskuzích a společných konzultacích v nemenší míře na etické otázky v práci reportážního a dokumentárního fotografa a jeho společenské odpovědnosti, zvláště při využití fotografií v médiích.
Konzultace při volbě témat, předložených explikacích a poté průběžně nad fotografiemi na zadaná témata (kontakty, náhledy, konečné snímky).
Explikace (A4) by měly nejen stručně vysvětlit způsob zpracování námětu, ale také zdůvodnit jeho volbu, jež nemá být náhodná - autorův vztah k tématu by měl být obeznámený a pokud možno osobně zaujatý.
Úkoly:
1. Neopakovatelná událost
Událost, na kterou je možné se připravit. Soubor snímků, které se ve vzájemné skladbě (následně i simultánně) doplňují a vytváří obrazový příběh. Součástmi jsou celek pro základní určení situace, dynamické polocelky postihující výrazné momenty dění a detail přibližující podstatné vizuální nebo významové prvky situace (pokud je dobře vybrán a zpracován, může mít i zásadní výpovědní hodnotu celé reportáže - předpokladem je samozřejmě mj. kvalitní a rychlé posouzení celé situace).
5-7 fotografií 13x18cm (18x24?)
2. Dokumentární portrét
Zachycení podoby a charakteristických rysů zobrazeného člověka v živé a situaci za daného osvětlení. Využít výrazu tváře, gesta, postoje, prostředí. Pokud to okolnosti budou vyžadovat, najít vhodný způsob, jak dovést portrétovaného do stavu, kdy se bude chovat přirozeně.
Dvě osoby, u každé tvář (hlava) a polocelek nebo celek postavy a kombinace barevné a černobílé fotografie (příp. jedna osoba barevně a druhá černobíle).
4-6 fotografií 18x24cm,
3. Tematický - koncipovaný soubor dokumentárních fotografií
Úkolem bude vhodně zvoleným způsobem fotograficky dokumentovat proměny Karlína, Libně, Holešovic se zaměřením na pobřežní oblasti a to na většinou nenávratně mizející lokality, jednotlivé domy a ostatní charakteristické prvky zdejšího městského prostředí, včetně jejich detailů. Nejde o hledání událostí (záběry s osobami samozřejmě nejsou vyloučeny), ale o zachycení prostředí, jeho „ducha“.
Práce může být přípravou na větší celek v druhém ročníku.
10 fotografií 24x30cm
Jméno přednášejícího: Jaromír Čejka
Kontakt: 732 928 365 nebo 272 658 679, e-mail: cejka.jaromir@post.cz
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bude upřesněna během výuky
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnocení:
Klasifikovaný zápočet.
Účast: na 60% přednášek.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 12:20–13:55 CUDLÍN K. Učebna KF
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie CZ - bakalář (oborový předmět)