Střih zvuku a filmové hudby
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308SZFH | Z | 1 | 14/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Michal PEKÁREK, Jiří MOUDRÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Michal PEKÁREK, Jiří MOUDRÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
A,B) Cílem semináře je příprava pro oborová a společná cvičení a zvládnutí základních postupů digitálního střihu, úpravy a mixáže zvuku v systému ProTools.
C) Cílem předmětu je připravit studenty k vlastní editační práci s hudební nahrávkou na základě pochopení hudební logiky a akustických zákonitostí.
- Forma studia:
-
A) Předávání praktických zkušeností pedagoga, dialog, vlastní kreativní činnost.
Individuální úkoly zaměřené na nácvik střihu a úpravy dialogů a ruchů k mixáži v systému ProTools.
B) dtto + Složitější úpravy zvukového materiálu.
C) Odborné cvičení se společným řešením připravených praktických úkolů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
A,B) Všeobecná zkušenost s prací na počítači.
Znalost Apple OS X Znalost práce s programem ProTools 8.xx
Student musí mít absolvovaný předmět „Postupy a technologie filmového zvuku 1“
C) Přirozená hudebnost, analytické sluchové schopnosti a estetické cítění.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
A (Počítačová úprava zvuku k mixáži 1)
Posluchači rozvíjí své pracovní návyky při digitálním zpracování zvuku. Úkolem je příprava pro oborová a společná cvičení a zvládnutí základních postupů střihu a úpravy zvuku. Náplní semináře jsou individuální úkoly zaměřené na nácvik střihu a úpravy zvuku k mixáži v systému ProTools.
B (Počítačová úprava zvuku k mixáži 2)
Výuka směřuje k dalšímu rozvíjení teoretických znalostí a praktických dovedností posluchačů při práci v prostředí ProTools.
1. Složitější úpravy zvukového materiálu: Dialogy Ruchy Hudba
2. Příprava automatizace mixu
3. Automatizace mixu
C (Střih hudby)
Studenti se na základě praktických úkolů seznámují s konkrétními možnostmi střihových úprav hudební nahrávky, zejména pro účely práce s archivní hudbou, aby získali v tomto směru vlastní zkušenosti. Výklad směřuje k pochopení logiky hudební formy a akusticko psychologických zákonitostí - předpokladu kultivované střihové práce s hudebním materiálem.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
A)
Bláha, I. (2004): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
http://www.filmsound.org/
Hůrka, M. - Estetika zvuku ve filmu ( ČsFÚ 1965)
Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)
Owsinski, B. (1999): The Mixing Engineer's Handbook. Mix Books, Vallejo. (ISBN 0-87288-723-5)
Owsinski, B. (2000): The Mastering Engineer?s Handbook. Mix Books, Vallejo. (ISBN 0-87288-741-3)
Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)
Vrzal, M. (2007): Střih záznamu hudby. AMU, Praha. (ISBN 978-80-7331- 114-8)
Zenkl, L. - ABC hudební nauky ( Supraphon)
B)
Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, FAMU 2006 - kapitoly: Zpracování zvukového záznamu, Zvukové přechody, Míchací plán.
Speciální zvukové materiály sloužící k praktické demonstraci metod střihových úprav hudby a ke cvičným střihovým úkolům.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
A) Seminář a odborné cvičení
Zásady práce při střihu a úpravě zvuku před mixáží
Výběr vhodných nástrojů pro jednotlivé úpravy
Střih, úprava a nasazení postsynchronních dialogu
Střih, úprava a nasazení postsynchronních ruchů
Střih, úprava a nasazení zvukových atmosfér
B) dtto+ Příprava automatizace mixu
C) Seminář se speciálním praktickým cvičením.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Zápočet a kredity jsou uděleny za: odevzdání a prezentaci požadovaných prací a to:
A)
a/ finální editace dialogů dílu M+Š
b/ finální editace postsynchronních ruchů Testu Foley
c/ finální úprava urovní hlasitosti postsynchronních ruchů Testu Foley absolvování závěrečného pohovoru
B)
a/ finální editace kontaktních dialogů
b/ finální editace postsynchronních dialogů
c/ finální úprava urovní hlasitosti ruchů absolvování závěrečného pohovoru
C)
Akreditace je podmíněna aktivní praktickou prací v semináři (70%) a teoretickým zvládnutím problematiky (30%).
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 14:00–15:35 MOUDRÝ J. Seminárka KZT
Lažanský palác1xza 14 dní přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - bakalář (oborový předmět)