Vícekanálová AV postprodukce 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308VAVP4 | Z | 1 | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Viktor EKRT (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Marek HART (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Pavel REJHOLEC (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Jan ČENĚK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Viktor EKRT (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Marek HART (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Pavel REJHOLEC (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Jan ČENĚK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
A) Cílem předmětu je zvládnutí studiové techniky a technologie, vlastní řešení koncepčních a parciálních problémů mixáže, spolupráce s režisérem (v roli režiséra pedagog) a druhým mixérem apod. Po rozšíření bude dalším cílem seznámení s postsynchronovou technologií.
B) Získání dalších zkušeností a profesních návyků s prací ve vícekanálových formátech.
- Forma studia:
-
A) Speciální praktické cvičení.
B) Praktické cvičení.
- Předpoklady a další požadavky:
-
A) Absolvování předmětu Seminář AV postprodukce 1.
B) Absolvování předmětů Základy mixáže, Seminář AV postprodukce 1+2, Vícekanálová AV postprodukce 1
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
A (Seminář AV postprodukce 2)
Míchají se postupně vormixy dialogů a ruchů, potom vlastní mix. Při mixu jde o to, aby byly vytvořeny takové horizontální i vertikální vazby mezi současně znějícími zvukovými pásmy, jež by dokázaly v interakci s obrazem vyvolat v divákovi zamýšlené reakce. Zároveň jde o celkovou vyváženost mixu a
o vytvoření esteticky vyznívajících zvukových přechodů. Důležitým aspektem je vícekanálový formát mixu. Posluchači si cvičí také své reakce, paměť a dále si osvojují práci na zařízení, na němž (nebo na obdobném) budou dokončovat svá další společná cvičení. Práce jednotlivých dvojic (míchá se ve dvojicích) je pedagogy řízena průběžně a hodnocena při závěrečné kontrolní projekci. O výsledku se vede s posluchači věcná diskuse.
Po doplnění vybavení se bude výuka řídit dle následujících bodů:
1) Vytvoření technologického řetězce - mikrofony, propojení, konfigurace prostředí Protools, odposlechy, hlasitá kontrola, paravany
2) Příprava ?smyček? - předpříprava logických začátků a konců nahrávaných sekvencí
3) Volba korekcí, prostor, haly, práce s více mikrofony
4) Práce s hercem - výraz, hlasitost, komunikace
5) Návaznosti - hlasitost, výraz, prostorovost, barva
6) Problematika kombinace kontaktního zvuku s postsynchronem 7) Postsynchron ruchů - příprava a elementární cvičné nahrávání - úskalí
8) Postsynchron hudby - elementární cvičné nahrávání - úskalí
9) Otázky synchronnosti, otázky dynamiky
10) Počítačová úprava postsynchronních ruchů, tvorba umělých zvuků
B (Vícekanálová AV postprodukce 2)
Pokračování stejnojmenného cvičení 1.ročníku magisterského studia na přípravu a realizaci automatizované mixáže v prostředí PRO TOOLS. Další rozvíjení teoretických poznatků, praktických zkušeností a pracovních návyků při vícekanálové postprodukci AV díla.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Sound material assigned for developing.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Akreditace se uděluje za zdárné splnění zadaných praktických úkolů.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - magistr (oborový předmět – praktické cvičení)