Práce s hercem
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309PH | Z | 2 | 3/D | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Štefan CAPKO
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Štefan CAPKO
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit se s možnostmi využití živých herců v animovaném filmu. A naopak použít animovaný film jako součást divadelního komediálního výkonu ve formě rovnocenného hereckého partnera na jevišti.
- Forma studia:
-
Intenzivní výukový modul uskutečněný v UVS Poněšice. Součástí výuky je i praktická zkušenost se stavbou gagu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Tento předmět je určen pro všechny studenty, kteří mají za sebou alespoň jednoduché režijní zkušenosti ve filmu nebo herecké zkušenosti v divadle. Skupina může mít maximálně 15 studentů.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou ždádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Setkání s hereckou prací je pro režiséra animovaného filmu výjimečné, protože pro něj je obvyklá naopak práce s neživými, nebo neexistujícími objekty. To umožní podívat se na svoji práci z jiné perspektivy.
Animace a herec je tématem, které zase skýtá divadelním hercům doslova magické možnosti nadreálného pohybu a zároveň je vede k analýze každodenních i nekaždodenních pohybů.
Osnova předmětu:
- Člověk a objekt.
- Bohatství vztahů k nekonečnému množství objektů, se kterými se v životě setkáváme.
- Pixilovaný film.
- Filmové projekce nejvýznamějších představitelů využívajících živé herce a postupy používané v animaci od George Méliése, přes Normana Mc Larena až po Jana Švankmajera.
- Filmový trik, ?Pixilace? a ostatní metody využívající živé herce.
- Praktické cvičení na zadané téma využívající pixilaci. Součástí je Analýza pohybu herce, což znamená rozkládat gesta a mimické výrazy do jednotlivých póz, čímž se tvoří myšlený v realitě neexistující pohyb.
V průběhu natáčení hledat formu vedení herce-mima, která umožní pochopení záměru anebo jen jeho intuitivní cítění.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Filmové záznamy trikových hraných filmů a pixilací.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Filmové projekce. Přednášky o specifikách práce s hercem v animovaném filmu. Autorskointerpetační cvičení.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kritéria hodnocení jsou originalita, přesnost, tvořivost a intuice.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Těším se na netradiční setkání herců a animátorů před kamerou a vzájemné pochopení specifik obou profesí.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - magistr (oborový předmět)