AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Kapitoly z kritického myšlení o současné animaci

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373KMA Z 1 2/T česky letní
Garant předmětu:
Helena BENDOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Eliška Děcká, Helena BENDOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seminář má za cíl seznámit studenty se současným kritickým myšlením o animaci a jejích teoretických přesazích. Předmět vyučuje Eliška Děcká.

Forma studia:

Seminář (diskuze nad předem přečtenými texty) s přednáškovým úvodem a projekcí ukázek k tématu

Předpoklady a další požadavky:

Většina textů bude v angličtině, od studentů se tedy očekává aspoň pasivní znalost tohoto jazyka.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

nejsou

Obsah kurzu:

Obsah předmětu:

1) 19. února

Co všechno může být dnes animace?: Možnosti a definice současné animace

(diskuze nad textem + projekce vybraných krátkých filmů k tématu)

2) 5. března

Animace a autor: Specifické pojetí různých poloh autorství v animovaném filmu, autobiografičnost

(diskuze nad textem + projekce vybraných krátkých filmů k tématu)

3) 2. dubna

Celovečerní animovaný film: Populární kultura, dětské publikum, animovaný průmysl

(diskuze nad textem + projekce ukázek k tématu)

4) 19. března

Animace a dokumentární film: Osobní vzpomínky/orální historie, vzdělávání, sociologie

(diskuze nad textem + projekce vybraných krátkých filmů k tématu)

5) 16. dubna

Animovaná tvorba a TV: Seriály, videoklipy, znělky, reklamy ? zakázková tvorba

(diskuze nad textem + projekce vybraných krátkých filmů k tématu)

6) 30. dubna

Animace a minority: Stereotypy, angažovanost, animace ve spojení s neziskovým sektorem

(diskuze nad textem + projekce vybraných krátkých filmů k tématu)

7) 14. května

Animace a gender: Genderové stereotypy v pohádkách i jinde, feminismus, ženské hrdinky

(diskuze nad textem + projekce vybraných krátkých filmů k tématu)

Doporučená nebo povinná literatura:

Paul Wells, Animation ? Genre and Authorship. London ? New York: Wallflower Press 2002.

Brigitt Wagner ? Waltraud Grausgruber (eds.), Tricky Women AnimationsfilmKunst von Frauen. Marburg: Schüren 2011.

Paul Ward, Animation Studies, Disciplinarity and Discursivity. Reconstruction 3, 2003, č. 2, s. 2-15.

Paul Ward, Několik úvah o vztahu teorie a praxe v oboru animačních studií. Iluminace 21, 2009, č. 4, s. 41-54.

Brian Wells, Frame of Reference: Toward a Definition of Animation. Animation Practice, Process & Production 1, 2011, č. 1, s. 11-32.

Paul Wells, Understanding Animation. London: Routledge 2000.

Isabel Herguera ? Bego?a Vicario, Mamá quiero ser artista: Entrevistas a mujeres del cine de animación. Madrid: Ocho y Medio 2004.

María Lorenzo Hernández, De la animación y otros vampiros. L?Atalante 2010, č. 10, s. 44-47.

María Lorenzo Hernández, Through the Looping Glass: The Self-Portrait of the Artist and the Re-Start of Animation. Animation Studies 4, 2010, č. 5, s. 4-58.

María Lorenzo Hernández, A Film of One?s Own: The Animated Self-Portraits of Young Contemporary Female Animators. Animation: An Interdisciplinary Journal 2, 2011, č. 6, s. 73-90.

Maureen Furniss, Art in Motion: Animation Aesthetics. London: John Libbey Publishing 2005.

Amy. M. Davis, Good Girls & Wicked Witches: Women in Disney?s Feature Animation. London: John Libbey Publishing 2006.

Benjamin Cook ? Gary Thomas (eds.), The Animate! Book: Rethinking Animation. London: LUX 2006.

Suzanne Buchan (ed.), Animated Worlds. London: John Libbey Publishing 2006.

Jayne Pilling, A Reader in Animation Studies. Sydney: John Lingey 1997.

Chris Robinson, Unsung Heroes of Animation. London: John Libbey Publishing 2005

Carol A. Stabile ? Mark Harisson (eds.), Prime Time Animation: Television Animation and American Culture. London ? New York: Routledge 2003.

Kateřina Surmanová (ed.), Ostrovy animace. Olomouc: Pastiche Filmz, o. s., 2010.

Pascal Viement ? Michel Roudévitch, CinémAction: Le cinéma d?animation. Courbevoie: CinémAction ? Corlet Télérama 1989.

Petr Vlček (ed.), Resuscitace neskutečných světů: sborník k cyklu polské animace. Olomouc: Pastiche filmz, o. s., 2006.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška

Hodnoticí metody a kritéria:

Od studentů bude vyžadována před každou hodinou domácí příprava v podobě přečtení textu k tématu následující hodiny (texty budou převážně v angličtině). Text na první hodinu bude k dispozici v úředních hodinách na sekretariátu CAS. Pro získání kreditů je nutná aktivní účast a sepsání krátkého (min. 3 normostrany - 1 normostrana=1800 znaků včetně mezer) kritického rozboru vybraného animovaného filmu s využitím literatury, s níž se pracovalo v hodinách.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 233
Učebna 4

(Lažanský palác)
Děcká E.
18:10–19:45
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 18:10–19:45 Děcká E. Učebna 4
Lažanský palác
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet373KMA.html