AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Narra - Otevřený Workshop

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373MNOW Z 1 1/D česky letní
Garant předmětu:
Eric ROSENZVEIG
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Eric ROSENZVEIG
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Tento workshop vznikl na Akademii múzických umění v Praze v rámci projektu „Narra“ podpořeného z prostředků Institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace, kterou poskytlo MŠMT v roce 2014.

Forma studia:

Přednáška

Předpoklady a další požadavky:

žádné

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

nejsou

Obsah kurzu:

Pořádá Centrum audiovizuálních studií Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze.

Veřejnosti otevřený workshop bude obsahovat praktické případové studie zaměřené na srovnání přístupů k tematice a problému, které přispějí dalšímu vývoji softwaru Narra a potenciálně iniciují další spolupráci. Součastí každého z bloků bude diskuze.

Doporučená nebo povinná literatura:

nejsou

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

13:00 ? 14:00 blok první: Open Narrative a sofware Narra

Eric Rosenzveig: Open Narrative project, possibilities and potential. Introduction to the NARRA project and its context including similar and related projects and a brief history of the area.

Kryštof Pešek a Michal Mocňák: Vývoj software Narra, který bude sloužit jako databáze, prostředek ke komunikaci s archivními sbírkami a jako nástroj umožňující takzvanou otevřenou naraci. Technologické i koncepční parametry a možnosti rozvoje. Součástí prezentace bude shrnutí dosavadního vývoje webové aplikace / služby ke zpracování a katalogizaci audiovizuálního obsahu.

14:00 ? 15:00 blok druhý: institucionální akademická praxe

Mgr. Tomáš Čížek: Archiv Medard, Sociologický datový archiv SOÚ AV ČR.

Archiv Medard je digitálním archivem „měkkých“, kvalitativních, dat ze sociologických a jiných společenskovědních výzkumů. Pokusit se přivést do blízkosti slova „pravidla“ a „kvalitativní výzkum“ není vůbec snadné. Bohužel si to vynucuje spojení oblasti kvalitativního výzkumu a instituce archivu. Na jedné straně tu stojí svět ad hoc vybíraných a generovaných výzkumných strategií a snaha vytvářet pravidla vlastní práce až v součinnosti se zkoumaným světem, tj. svět kvalitativního výzkumu, který často stojí na možnosti nedržet se žádných pevně stanovených pravidel. Na druhé straně je svět právní odpovědnosti a přehledných katalogových záznamů, tj. svět archivovaných informací, který vyžaduje přehlednost a jasně daná pravidla fungování.

Mgr. Jakub Mlynář: Centrum vizuální historie Malach, Ústav formální a aplikované lingvistiky MFF UK.

Centrum vizuální historie Malach poskytuje badatelům, pedagogům, studentům i nejširší veřejnosti místní přístup ke třem digitálním archivům orálně historických rozhovorů, zejména Archivu vizuální historie USC Shoah Foundation, obsahujícímu 52 000 interview se svědky a přeživšími holocaustu a dalších genocid, natočených ve 34 jazycích a 58 státech. CVH Malach vzniklo na Matematicko-fyzikální fakultě UK v návaznosti na výzkumný projekt, který se zabýval možnostmi rozpoznávání řeči a vícejazyčné extrakce informací (Multilingual Access to Large spoken ArCHives). Činnost CVH Malach je snahou o další pokračování a rozvíjení dosavadní úspěšné spolupráce mezi Univerzitou Karlovou v Praze a institutem Shoah Foundation na Univerzitě v Jižní Kalifornii (USC).

15:00 ? 16:00 blok třetí: osobní praxe výzkumu a tvorby

Mgr. et Mgr. Radan Haluzík, PhD.:

Radan Haluzík je sociální antropolog. Zabývá se a přednáší o vztazích estetiky a politiky, filmu, umění a společnosti, estetice postmoderního nacionalismu, zobrazování přírody a divočiny a dále pak sociálním životě věcí, města a krajiny. Ve svém terénním výzkumu se nejvíce zaměřuje na současné etnické konflikty. Jako sociální antropolog a válečný reportér působil ve válečných oblastech v Bosně, Kosovu, Chorvatsku, Čečensku, Gruzii, Abcházii, Jižní Osetii, Arménii, Náhorním Karabachu a dále pak Afganistanu, peruánské Amazonii, mexickém Chiapasu a Kurdistánu. Zajímají jej zde aktérské motivace jednotlivců-vojáků i celých národních hnutí do těchto konfliktů vstoupit. Mimo jiné i také to, jakou roli při tom hraje imaginace nacionalistické estetiky zprostředkovaná romantikou jejích filmem a literaturou.

MgA. Hana Nováková a BcA. Martin Kohout: dokumentaristická praxe

16:00 ? 17:00 Mgr. Tomáš Doruška: Otevřená narace z pohledu autora + projekce

Tomáš Doruška je český střihač, režisér dokumentárních filmů a producent. V roce 2001 vystudoval střihovou skladbu na FAMU. Dráhu profesionála předcházelo amatérské období. Schopnost přiblížit se k objektu a observační metodou zachytit vše podstatné a vypovídající o daném problému je silnější stránkou jeho filmů o životě Romů. Jako střihač se podílel na asi 50 projektech, a to jak na hraných filmech, tak dokumentech.

Hodnoticí metody a kritéria:

100% účast + 1 strana zpětná vazba na konferenci odeslané do týdne na er@famu.cz

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
16.05.2014 13:00–17:00 ROSENZVEIG E. Projekce FAMU
Lažanský palác
paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet373MNOW.html