Otevřená narace v prostředí technologických inovací 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373ONN2 | ZK | 2 | 2/T | letní |
- Garant předmětu:
- Eric ROSENZVEIG
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Eric ROSENZVEIG, Tomáš DORUŠKA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit posluchače s možnostmi interaktivního vyprávění - rozšířené narace.
- Forma studia:
-
Čtení, lektorská činnost, řízený dialog, diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, analýza textů, esejí, kontaktní výuka srovnávacích studií, projekcí, přednášky externích tvůrců
- Předpoklady a další požadavky:
-
Kurz je určen pro absolventy BcA. stupně. Seminář je navazující dílnou, kde se synteticky využívají znalosti z BcA.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
http://cas.famu.cz/wiki/index.php/Open_and_Non-Linear_Narrative
Možnost začlenit vlastní projekt do databáze, ze které se vychází při tvorbě vícevrstevného vyprávění
- Obsah kurzu:
-
2 semestrální kurz magisterský / Česko-anglický
Jednou z mnoha společných vlastností systému youtube mýdlových provozní JE Pravé Ona vícevrstvá struktura vyprávění příběhu. JE k propojování významů s mediálními objekty n. základě vlastního rozhodnutí. V rámci kurzu o sobě zaměříme Jak na Výzkum a vývoj Teto oblastí, Tak n. Praktické vytváření artefaktů užitím různých přístupů z historie filmu nelineárního videa: od Kinoautomatu (1967, Radúz Činčera) PŘES onewordmovie.ch playListNetWork.com az po Aplikace pro iPhone Ci Android. Vytváření modifikace obsahu SPOLEČNĚ SE spoluúčastí Na vývoji modelového rámce otevřené narace o sobě Stane nástroji studentů pro vznik Nového prostoru v Oblasti médií.
Seznam přednášek:
Každá přednáška odkazuje k relevantní literatuře a využívá audiovizuální ukázky. Součástí každé přednášky je prezentace práce studentů.
-Sítě v současné teorii médií, rizomatické a hierarchické struktury, dějiny hyperodkazů, související základní počítačové nástroje a koncepty
-Dějiny nelineárního filmu 1 - ukázky, projekce DVD, interaktivní projekty a internet
-Dějiny nelineárního filmu 2 - ukázky, projekce DVD, interaktivní projekty a internet
-Základní koncepty databází - vývoj a použití databází pro mediální objekty, koncepce polí, ortogonalita, přístupnost, formáty dat, analýza, automatizace, asociativní hledání
-Metadata - textová a vizuální reprezentace mediálních objektů pro autora a diváka.
-Náhodnost a autorizace - autorský přístup k budování struktur, využití náhody a ovlivněné náhody (umělá inteligence, umělý žívot)
-Kontrola díla divákem, koncept zprostředkování
-Přednáška hostujícího lektora k novým narativním strukturám 1 - dočasnost a délka vyprávění
-Přednáška hostujícího lektora k novým narativním strukturám 2.
-Uživatelské a autorské rozhraní, nástroje a funkce pro organizaci zvukového a obrazového materiálu.
-Rozlehlá narace a podmíněný (rule-based) vývoj postav
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Gaston Bachelard, Poetika prostoru, Malvern, 2009
Jeffrey Shaw and Peter Weibel, Future Cinema: The Cinematic Imaginary After Film, MIT Press, 2003
Pat Harrigan and Noah Wardrip-Fruin (Eds.), Third Person: Authoring and Exploring Vast Narratives, MIT Press, 2009
Rieser, Martin and Zapp, Andrea (Eds.), New Screen Media: Cinema /Ar t/Narrative, bfi Publishing, 2002
Bushoff, Brunhild (Ed.) Developing Interactive Narrative Content, (sagas_sagasnet_reader) High Text, 2005
Janine Marchessault and Susan Lord (Eds.), Fluid Screens, Expanded Cinema (Digital Futures), U. of Toronto Press, 2008
George Landow, Hypermedia 3.0, Critical Theory and New Media in an Era of Globalization, John Hopkins University Press, 2006
# Hilf, William Homer, Beginning, Middle and End ? Not Necessarily in that Order?
# Ledes, Richard, The Challenges of Building Interactive Narratives?
# Shen, Edward, Storied Navigation (MIT dissertation)?
# Smith, Michael Aaron, Transmedia Storytelling in Television 2.0, Strategies for Developing Television Narratives Across Media Platforms
# Brooks, Kevin Michael, Metalinear Cinematic Narrative: Theory, Process, and Tool (MIT dissertation)?
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška, odborné cvičení, seminář
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
-aktivní 80%účast na přednáškách
-vlastní autorská tvorba využívající principů otevřeného vyprávění
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Účast na předmětu podmíněna absolvováním 373ONN1
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 15:40–17:15 DORUŠKA T. Učebna CAS
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět, volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie- 2013 (volitelný předmět)