Acting II. 8
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
205HB8 | Z | 4 | 10/S | Czech | summer |
- Subject guarantor:
- Name of lecturer(s):
- Learning outcomes of the course unit:
-
- Further development of one's body potential as a communication tool
- Perception of the character of a working group and find one's place in the unit
- Develop skills in the building of a character.
- Mode of study:
-
Improvisation, contact instruction, group work
- Prerequisites and co-requisites:
-
Proper dialogue behaviour skills in original work or theatre play.
- Recommended optional programme components:
-
No elective requirements.
- Course contents:
-
The course expands the balance of the conscious plane and students' mental-physical personality. The purpose of acting training is through intuitive shared presenting the demand for the organic cultivation of personality.Also students learn to identify technical requirements, which are observable through th intellect and seeks to understand and grasp specific skills.
- Initroductory games and exercises
- Sensory perception
- A free body
- Perception of a partner - partners.
- Working in a space
- Working with props.
- Recommended or required reading:
-
BROOK, Peter. Pohyblivý bod: Čtyřicet let divadelního výzkumu 1946-1987. Přel. Jan Hančil. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1996. 248 s. Přel. z: The Shifting Point.
---. Prázdný prostor. Přel. Alois Bejblík. Praha: Panorama, 1988. 232 s. Přel. z: The Empty Space.
ČECHOV, Michail. O herecké technice. Přel. Zoja Oubramová. Praha: Divadelní ústav; Praha: DAMU, 1996. Přel. z: To the Actor. 134 s. Edice Světové divadlo. ISBN 80-7008-054-X.
LUKAVSKÝ, Radovan. Být nebo nebýt: Monology o herectví. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 248 s.
PILÁTOVÁ, Jana (ed.). Jerzy Grotowski a Teatr Laboratorium: Texty: (první část). Praha: Pražské kulturní středisko, 1990130 s. ISBN 80-85040-05-3.
---. Jerzy Grotowski a Teatr Laboratorium: Texty: (druhá část). Praha: Pražské kulturní středisko, 1990. 126 s. ISBN 80-85040-07-7.
---. Jerzy Grotowski a Teatr Laboratorium: Texty: (třetí část). Praha: Pražské kulturní středisko, 1990. 134 s. ISBN 80-85040-07-8.
STANISLAVSKIJ, vl. ALEXEJEV, Konstantin Sergejevič. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. Přel. Jaroslav Hulák. Praha: Athos, 1946. 464 s. Přel. z: Rabota akťjora nad soboj. Dněvnik uřenika [1938].
TAIROV, Alexandr Jakovlevič. Odpoutané divadlo. Přel. Alena Morávková a Zdeňka Psůtková. Praha: AMU, Divadelní fakulta, ústav dramatické a scénické tvorby, 2005. 200 s. Disk, velká řada, sv. 1. Přel. z: Zapiski režissjora. Statji, besedy, reči, pisma. ISBN 80-7331-035-X.
- Planned learning activities and teaching methods:
-
Acting and exercises, improvisation, training activities, staging practice.
- Assessment methods and criteria:
-
Credit is awarded based on activity in exercises and participation in a production.
- Course web page:
- Note:
- Further information:
- No schedule has been prepared for this course
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Drama in Education - part-time 2 years (M.A.) (compulsory subject)