Essay 2
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
205RPR2 | Z | 1 | Czech | summer |
- Subject guarantor:
- Eva MACHKOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Eva MACHKOVÁ
- Learning outcomes of the course unit:
-
Guiding students to an overview of their to-date knowledge about field work acquired in study (including previous) and in practice, searching for subject matter in literature based on a framework of topics. Formulate a topic, goal and working method and name them. Expand the range of literature knowledge, considering work in drama training, in genre areas of the fundaments of culture. To provide educators education information about the level of maturity of students and their intentions, issues, questions and the like.
- Mode of study:
-
Preparation, conception and writing of a study paper, literature study.
- Prerequisites and co-requisites:
-
- General bearing in drama training fundamentals.
- Analytical and reflection skills.
- Basic information about professional styles.
- Recommended optional programme components:
-
No elective requirements.
- Course contents:
-
Written development of one's project in drama-training practice (internal work in the instruction hour) according to the literature.
- Warranting selection
- Characteristics of the author, publication, work and information about them.
- Topic and aim of work.
- Project description
Investigating subject matter and topic in those literary areas:
- folk tales according to a given area of origin
- mythology according to a given area of origin
- heroic epic
- Recommended or required reading:
-
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007 [2004]. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
---. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 11., upravené vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007 [1978]. 156 s. ISBN 978-80-901660-9-0.
---. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000, 126 s. ISBN 80-85883-54-6.
MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama : a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 104 s. ISBN 978-80-7331-096-7.
ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2.
WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Přel. Eva Machsková. Praha: ISV nakladatelství, 1996. 220 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 80-85866-16-1.
Tvořivá dramatika. Vydává NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA. 3x ročně. ISSN 1211-8001.
- Planned learning activities and teaching methods:
-
classes, e-learning
- Assessment methods and criteria:
-
Credit is awarded based on a paper on an assigned topic and basis which it is required to use a professional style and maintenance of the writing rules for a trade text.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2013/2014:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2013/2014:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Drama in Education - part-time 4 years (B.A.) (compulsory subject)