Project Management 3
Code | Completion | Credits | Range | Semester |
---|---|---|---|---|
206MGP3 | Z | 2 | 24/S | winter |
- Subject guarantor:
- Soňa JANOVSKÁ
- Name of lecturer(s):
- Soňa JANOVSKÁ, Radim JUCHELKA
- Learning outcomes of the course unit:
-
Vyhodnotit použitelnost a přínos projektového řízení a jeho nástrojů. Co příště (u jiných projektů) jinak a proč?
Seznámení s dalšími, více profesionálními nástroji ? Business case a plan.
Rozvoj dovedností prodeje. Jaký je proces prodeje (nabídky). Jak tvořit a vést prodejní rozhovor. Jak se prezentovat.
- Mode of study:
-
This is an all-day block course. The students learn what is important for further work in the Critical theory basics course. Practical examples are built on this. The instructor or the students present these. It is evaluated during the course whether all the students understand the pre-set context and if the course is beneficial.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Absolving the seminar Project management 2 is a necessary precondition.
- Recommended optional programme components:
-
None.
- Course contents:
-
-Business case
-Business plan
-Project management
-Meetings and their management
-Moderating
-Change management (Change documentation,discrepancies, etc.)
-Project assessment methods (Paret analyis, etc.)
- Recommended or required reading:
-
Adair, John: Učte se od velkých vůdců, BIZBOOKS, 2006, 296 s.
Assmann, Jan: Das kulturelle Gedächtnis, München: Beck, 2000, 344 s.
Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998, 179 s.
Doležal J., Máchal P., Lacko B. a kol.: Projektový management podle IPMA, Praha: Grada Publishing, 2009, 507 s.
Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994, 124 s.
Fromm, Erich: Mít nebo být: Aurora, 2001, 244 s.
Glasersfeld, Ernst von: Wissen, Sprache und Wirklichkeit. Arbeiten zum radikalen Konstruktivismus, Braunschweig ? Wiesbaden: Vieweg
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.
Parma, Petr: Umění koučovat, Alfa, 2006, 222 s.
Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s.
Schlippe, Arist von, Schweitzer J.: Systemická terapie a poradenství, Brno: Cesta, 2006, 251 s.
- Planned learning activities and teaching methods:
-
Courses
- Assessment methods and criteria:
-
Credit is awarded for fulfilling the following criteria:
- participation in 20 of the 24 scheduled classes
- topical essay: How I can be a real manager. 2-5 standard pages, due by 30.11
- one's own tools for managing a project, 2-5 standard pages or a example from practice, due by 30.11.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2013/2014:
-
Date Day Time Tutor Location Notes No. of paralel 06.12.2013 09:30–17:00 JANOVSKÁ S. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 08.11.2013 09:30–17:00 JANOVSKÁ S. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 11.10.2013 09:30–17:00 JANOVSKÁ S. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 20.12.2013 09:30–17:00 JANOVSKÁ S. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 25.10.2013 09:30–17:00 JANOVSKÁ S. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 29.11.2013 09:30–17:00 JANOVSKÁ S. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Schedule for summer semester 2013/2014:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Arts Management (B.A.) (compulsory subject)