Graduate Film Production
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
302RAFI2 | Z | 13 | Czech | summer |
- Subject guarantor:
- Name of lecturer(s):
- Learning outcomes of the course unit:
-
Students must demonstrate directing skills for the film graduation final exam.
- Mode of study:
-
veřejná projekce
obhajoba
hodnocení
- Prerequisites and co-requisites:
-
splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty
- Recommended optional programme components:
-
-
- Course contents:
-
Final practical exercise for students graduating from the master's programme. Students submit a completed work for the state examinations.
Classification deadline: State Final exam
Screenplay deadline: March 1.
Completion deadline: April - October
Recording technology: 35mm, contact sound or post-synchronization or a combination
Pure footage: 30 minutes (cca. 860m)
Recording days: 14 days
Atelier
Material: 3.294m, negative 35mm color, day work.
Sound material: mg 35mm for subsequent transfer cca 1000m; 5x 60' DAT (or equivalent narrow track); 4 copies recordable CD; 1 copy SVHS
Image technology: sound camera 35mm, MOVIECAM, large lighting
Sound technology: DAT Fostex PD 4 or Nagra IV S
Editing: 50 frequency AVID; synchronization 3 hours editing 35mm
Sound post-production: 5 frequency post-synchronization; 2 frequency music transfer; 1 frequency archive background noise; 4 hours synchronization of background noise outside the Studio; 2 frequency tranfer of post-synchronization or contact; 6 frequency digital sound editing; 4 frequency mix digital mixing facility; transfer of mix to 35mm mg
Transcripts: day work - VHS and server to S-VHS with TC; transfer two-track 35mm to VHS
Archiving: according to final co-production agreement and the Archiving Regulations, VHS, DVD - FAMU video library
- Recommended or required reading:
-
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
A. Wajda: Moje filmy
J. Plazewski: Filmová řeč
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile : Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
M. Drvota: Základní složky filmu
F. Fellini: Dělat film
Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
M. Ciment: Loseyho kniha
J. Monaco: Nová vlna
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
R. Bresson: Poznámky o kinematografu
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
A. Bazin: Co je to film?
Film je umění (sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
Aristotelés: Poetika
I. Bergman: Obrázky
J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.. C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II
D. J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L. V. Kulešov: Základy filmové režie
J. Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
M. Rabiger: Directing
M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky
J. Monaco: How to Read a Film
D. Arijon: Grammer of the Film Language
K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu
- Planned learning activities and teaching methods:
-
public screening
defense
grading
- Assessment methods and criteria:
-
Posuzuje se :
umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
- Course web page:
- Note:
-
-
- Further information:
- No schedule has been prepared for this course
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Film Directing - Master (qualification subject - practical seminar)