Photography Studio 2
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
307ATFT2 | Z | 2 | 26/S | Czech | summer |
- Subject guarantor:
- Robert SILVERIO
- Name of lecturer(s):
- Robert SILVERIO, Štěpán GRYGAR, Viktor KOLÁŘ, Rudolf PREKOP, Štěpánka ŠIMLOVÁ
- Learning outcomes of the course unit:
-
The photography studio aim is to maximally support the individual creative skills of the students and to gain a bearing in the individual focuses of each studio.
- Mode of study:
-
Exercises, classes.
- Prerequisites and co-requisites:
-
General knowledge of the history of the creative arts and photography
General knowledge of modern visual art theory
Analytical abilities
Creativity.
- Recommended optional programme components:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Course contents:
-
Tento ateliér poskytuje tvůrčí prostor pro studenty pracující žánrově napříč celým výrazovým fotografickým spektrem. Programově se tady anulují hranice mezi výtvarnou, dokumentární, multimediální, či jinou formou obrazového sdělení. To proto, aby bylo akcentováno sdělení samo.
V rámci tohoto „Autonomního ateliéru“ se realizují jednotlivá semestrální cvičení, dle zadání, která nejsou neměnná, ale naopak reagují na „ducha doby“.
Důraz je tu kladen na myšlenkové zázemí, senzibilitu a individuální postoj každého posluchače, který v interakci a dialogu s pedagogem vyústí v konkrétní kreativní výstup, jakožto výsledek celého procesu.
- Recommended or required reading:
-
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
- Planned learning activities and teaching methods:
- Assessment methods and criteria:
-
Grading:
Credit: awarded based on submitted exercises. The extent to which the assignment was fulfilled is evaluated, imaginativeness and quality of development.
Participation: A requirement for evaluating the student is a minimum of 60% participation in the classes and in obligatory group consultations established at the beginning of instruction.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2013/2014:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri Date Day Time Tutor Location Notes No. of paralel Tue 13:10–16:25 KOLÁŘ V. Učebna KF
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)přednášková par. 1 Tue 14:00–17:15 GRYGAR Š. Učebna KF
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)přednášková par. 1 Tue 14:00–17:15 PREKOP R. Ateliér A KF
Lažanský palácpřednášková par. 1 - The subject is a part of the following study plans:
-
- Photography CZ - Bachelor (qualification subject)