English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Animovaná tvorba (8204R002)

bakalářský obor

Požadavky na přijetí:

Úspěšné složení přijímací zkoušky, sestávající z části teoretické a části talentové. Talentová zkouška má v přijímacím řízení největší váhu, v jejím rámci se u uchazeče zjišťují především tyto předpoklady: Kreativita, výtvarné nadání, smysl pro tempo a rytmus, dramatický talent. Z osobních vlastností je důležitý zejména smysl pro týmovou práci, samostatnost v rozhodování a trpělivost.

Pro přijetí je nutné, aby měl uchazeč rozsáhlé znalosti z oblasti umění a kultury a základní znalosti z historie a teorie animovaného filmu a určitou orientaci ve filmových a digitálních technologiích.

Požadavky na uznání předchozího vzdělání:

Obor nemá žádné specifické požadavky pro uznávání předchozího vzdělání.

Postup uznávání se na AMU řídí články č. 89 a č. 90 Zákona o vysokých školách č. 111/1998 Sb. v platném znění a Studijním a zkušebním řádem AMU (články 8, 14, 18).

Kvalifikační požadavky a předpisy:

Kvalifikační požadavky: úplné střední nebo úplné střední odborné vzdělání; výjimečně lze též přijmout uchazeče bez dosažení úplného středního nebo úplného středního odborného vzdělání nebo vyššího odborného vzdělání poskytovaného v konzervatořích.

Předpisy: Český vzdělávací systém je upraven Zákonem o vysokých školách v platném znění (zákon č. 111/1998 Sb.) a vnitřními předpisy Akademie múzických umění v Praze.

Profil oboru:

Tříleté bakalářské studium je koncipováno jako univerzální vysokoškolská příprava budoucích samostatných tvůrčích pracovníků v oblasti animovaného filmu. Výuka vychází ze základního estetického názoru, že animovaný film je jedním z druhů dramatického umění. Odborná výuka vychází z předpokladu, že animace je základní a nejdůležitější disciplinou animovaného filmu, přičemž nezáleží na tom, je-li vytvářena ručně nebo synteticky. Proto je na ni kladen maximální důraz jak při výuce, tak v jednotlivých cvičeních.

Hlavní výsledky učení:

Absolventa bakalářského stupně je možno charakterizovat jako uměleckého řemeslníka v tomto kinematografickém oboru. Po ukončení studia může pracovat jako samostatný animátor nebo zastávat jakoukoli asistentskou funkci v profesionálním studiu animovaného filmu. Po zkušenostech získaných v praxi se u něho předpokládá dynamický profesionální rozvoj a růst.

Profesní profil absolventů s příklady:

Absolvent bakalářského stupně oboru animovaná tvorba může pracovat jako samostatný animátor nebo zastávat jakoukoli asistentskou funkci v profesionálním studiu animovaného filmu. Po zkušenostech získaných v praxi se u něho předpokládá dynamický profesionální rozvoj a růst.

Přístup k dalšímu vzdělávání:

Studium magisterského programu oboru Animovaná tvorba.

Organizace a pravidla zkoušek, hodnocení a hodnocení (známkování):

Formami kontroly studia jsou zápočet a zkouška, stanovené studijními plány. Student je o nich informován prostřednictvím informačního systému.

Student se přihlašuje ke zkoušce v informačním systému; má právo na dva opravné termíny. Neuspěje-li ani v těchto případech, může mu výjimečně děkan povolit třetí opravný termín (komisionální). U hlavních předmětů a u klauzurních zkoušek není opravný termín přípustný.

Zápočet je neklasifikovaná forma kontroly studia. Uděluje se za splnění povinností stanovených pro jednotlivé předměty a zapisuje do informačního systému slovem Započteno (Z). Zkouška je klasifikovaná forma kontroly studia, jíž se prověřují vědomosti i míra tvořivosti v příslušném předmětu. V hlavních předmětech jsou zkoušky komisionální. Zkouška může být praktická, písemná, ústní, nebo kombinovaná. Zkoušky jsou klasifikovány podle stupnice A, B, C, D, E, F.

Požadavky pro úspěšné absolvování:

Student splní požadavky odpovídající studijnímu plánu.

Student složí státní závěrečnou zkoušku:

Praktická práce ? Film / Bachelor Film

Dějiny animovaného filmu / History of Animated Film

Forma studia:
prezenční
Garant oboru:
Jiří KUBÍČEK
Obor je součástí studijního programu:
Studijní plány oboru:
Platnost dat k 16. 6. 2015